DERS ADI

: Roma Uygarlığı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 2020 Roma Uygarlığı SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Tarih

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ MURAT KILIÇ

Dersi Alan Birimler

Tarih (İÖ)
Tarih

Dersin Amacı

Eskiçağda Romalıların askeri, siyasi ve sosyal kurumlarını yapılandırmadaki muazzam başarılarının yanı sıra entelektüel ve sanatsal uğraşılarının çeşitli yönlerini ele alıp işlemek dersin amacını teşkil etmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersin sonunda öğrenciler,
2   Dersin içeriği ile ilgili kaynakça bilgisine sahip olabilecekler
3   Konuyla ilgili başlıca kavramları ve olguları tanımlayabilecekler
4   Roma Devletinin sosyal ve siyasal yapısını yorumlayabilecekler
5   Roma Hukukunun gelişimini ve modern dünyaya etkilerini analiz edebilecekler
6   Roma tarih yazımının safhalarını belirtebilecekler
7   Roma mimarlığı ve mühendisliğine özgü nitelikleri açıklayabilecekler
8   Roma Dönemi plastik sanatlarında gözlemlenen değişimleri ve teknik yenilikleri değerlendirebileceklerdir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Roma'da ve Eyaletlerde Yaşam
2 Ekonomi ve Toplum: Tarım - Sanayi - Üretim - Ticaret
3 Din ve Aile - Din ve Devlet - Tanrılar ve Tapınma
4 Toplumsal ve Entelektüel Kültür: Tarih, Felsefe ve Retorik
5 Roma Hukuku
6 Festivaller
7 Gösteriler ve Spor
8 Ara Sınav
9 Yollar ve Taşımacılık
10 Limanlar ve Kabotaj
11 Kent Planlaması - Pazaryerleri ve Bazilikalar
12 Mimarlık
13 Mühendislik
14 Plastik Sanatlar
15 Askeri Teknoloji
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ariès, P. ve Duby, G. Özel Hayatın Tarihi 1: Roma İmparatorluğu'ndan 1000 Yılına. (çev. T. Ilgaz), İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Baker, A. Gladyatör: Roma'nın Savaşçı Kölelerinin Gizli Tarihi. (çev. S. Göktaş), Ankara: Phoenix Yayınevi.
Barrow, R.H. Romalılar. İstanbul: İz Yayıncılık.
Deighton, H.J. Eski Roma Yaşantısında Bir Gün. İstanbul: Homer.
Dürüşken, Ç. Antik Çağda Doğan Bir Eğitim Sistemi: Rhetorica: Roma'da Rhetorica Eğitimi. İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları.
Dürüşken, Ç. Roma Dini. İstanbul: Eskiçağ Bilimleri Enstitüsü.
Kretzschmer F. Antik Roma'da Mimarlık ve Mühendislik. (çev. Z. İlkgelen), İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları.
Lendering, J. Roma: Mermer Şehir. (çev. B. Sengir), İstanbul: Tarih ve Coğrafya Dizisi.
Martin T. Roma Mimarlığı. (çev. R. Akbulut), İstanbul: Homer Kitabevi.
Owens, E.J. Yunan ve Roma Dünyasında Kent. (çev. C. Bilsel), İstanbul: Homer Kitabevi.
Yegül, F.K. Roma Dünyasında Yıkanma. (çev. E. Erten), İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1-) Ders
2-) Seminer

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1-) ÖÇ 1-4: Ara sınav
2-) ÖÇ 1-7: Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1-) Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2-) Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

murat.kilic@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Sunum Hazırlama 14 2 28
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 80

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.353
ÖK.44
ÖK.54
ÖK.65
ÖK.743
ÖK.8