DERS ADI

: Sivil - Asker İlişkileri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IRL 5017 Sivil - Asker İlişkileri SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

İngilizce Uluslararası İlişkiler Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. MÜGE AKNUR

Dersi Alan Birimler

İngilizce Uluslararası İlişkiler Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders demokratik sistemlerde silahlı kuvvetler ile sivil hükümetler arasındaki ilişkileri incelemeyi amaçlamaktadır. Sivil-Asker İlişkileri teorilerinin analizini takiben bu ders demokrasiye geçişlerde ve demokrasinin yerleştirilmesine sivil-asker ilişkileri perspektifinden bakacaktır. Örnek çalışma olarak da Latin Amerika, Doğu Avrupa ve Türkiye'deki sivil asker ilişkileri incelenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sivil-asker ilişkileri yaklaşımlarını anlamak.
2   Demokratik ve otoriter rejimlerdeki sivil-asker ilişkilerini incelemek.
3   Sivil-asker ilişkilerinin demokrasinin sağlamlaşmasına etkisini incelemek.
4   Bir ülkedeki sivil-asker ilişkilerini incelemek için bir araştırma çalışması yapmak.
5   Bireysel veya bır takım üyesi olarak etkin bir şekilde çalışmak.
6   Bir rapor yazımında analitik becerilerin gösterilmesi.
7   Raporun sunumunda iletişimsel becerilerin ortaya konulabilmesi.
8   Kütüphane ve internet kaynaklarını bağımsız bir şekilde kullanabilme becerilerine sahip olmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Konuya giriş, tanıtım ve sivil -asker yaklaşımları Richard H. Kohn, "How Democracies Control the Military, " Journal of Democracy," v.8, n.4, 1994. Howard Handelman, The Challenge of Third World Development, New Jersey, Prentice Hall, 2000. pp. 82-212
2 Sivil -Asker yaklaşımları Samuel Huntington, The Soldier and the State, The Theory and Politics of Civil-Military Relations. Third Edition. Cambridge, Massachusetts: The Belknap Press of Harvard University Press, 1964. pp.80-97. Morris Janowitz, Military Institutions and Coercion in the Developing Nations. Chicago: University of Chicago
3 Sivil -Asker yaklaşımları Samuel E. Finer, The Man on Horseback: The Role Of the Military in Politics, Second Edition. Boulder. Colorado: Westview Press, 1988. pp. 1-19. Birçok kitap bölümü
4 Güncel Sivil -Asker yaklaşımları Michael C. Desch, Civilian Control of the Military. Baltimore: The Johns Hopkins University Press, 1999, pp. 8-21.J. Samuel Fitch, The Armed Forces and Democracy in Latin America, Baltimore and London: he Johns Hopkins University Press, 1998, 36-43.
5 Latin Amerika'da Sivil -Asker ilişkileri Felipe Agüero, "Toward Civilian Supremacy in South America," in Consolidating the Third Wave Democracies, eds. Larry Diamond, Marc Plattner, Yun-han Chu and Hung-mao Tien. Baltimore: The Johns Hopkins University Press, 1997.
6 Latin Amerika'da Sivil -Asker ilişkileri Felipe Agüero, "Toward Civilian Supremacy in South America," in Consolidating the Third Wave Democracies, eds. Larry Diamond, Marc Plattner, Yun-han Chu and Hung-mao Tien. Baltimore:The ohns Hopkins University Press, 1997.
7 Vize
8 Doğu Avrupa'da Sivil -Asker İlişkileri Richard Gunther, P. Nikiforos Diamandrous, and Hans-Jürgen Puhle (eds.) The Politics of Democratic Consolidation, Southern Europe in Comparative Perspective, eds., Baltimore, The Johns Hopkins Press, 995
9 Türkiye'de Sivil -Asker İlişkileri Duyurulacaktır.
10 Türkiye'de Sivil -Asker İlişkileri Duyurulacaktır.
11 Sunumlar
12 Sunumlar
13 Sunumlar
14 Sunumlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Richard H. Kohn, "How Democracies Control the Military," Journal of Democracy, v.8, n.4, 1994.
2. Howard Handelman, The Challenge of Third World Development, New Jersey, Prentice Hall, 2000. pp. 182-212.
3. Samuel Huntington, The Soldier and the State, The Theory and Politics of Civil-Military Relations. Third Edition. Cambridge, Massachusetts: The Belknap Press of Harvard University Press, 1964. pp.80-97.
4. Morris Janowitz, Military Institutions and Coercion in the Developing Nations.Chicago: University of Chicago Press, 1977. pp. 107-150
5. Eric A. Nordlinger, Soldiers in Politics: Military Coups and Governments. New Jersey: Prentice-Hall Inc, 1977.
6. Felipe Agüero, "Toward Civilian Supremacy in South America," in Consolidating the Third Wave Democracies, eds. Larry Diamond et. al. Baltimore: The Johns Hopkins
University Press, 1997
7. Samuel Fitch, The Armed Forces and Democracy in Latin America, Baltimore and London: The Johns Hopkins University Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders Anlatımı
2. Öğrencilerin bireysel olarak rapor hazırlaması ve sunması
3. Öğrencilerin grup olarak rapor hazırlaması ve sunması
4. Sınavlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC* 0.40 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.20 + YYC * 0.40 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yüzde 40 olan yarıyıl sonu sınavının yüzde 15'i öğrencinin sunumunu da yapacağı dönem projesine aittir.Öğrenin dönem içinde yapacağı çalışmaların yüzde 40'ı, yüzde 30 kısa araştırma ödevleri ve yüzde 10 derse katılım şeklinde ayrılmıştır.

Değerlendirme Kriteri

Dersin sonunda öğrenciler
1. Sivil asker ilişkileri yaklaşımlarına hakim olacaklar.
2. Hem otoriter hem de demokratik rejimlerde sivil asker ilişkilerini inceleyecekler.
3. Sivil asker ilişkilerini n demokratikleşme ve demokrasinin yerleşmesine farklı bölgelere odaklanarak inceleyecekler.
4. Bir ülkedeki sivil asker ilişkilerini incelemek için bir araştırma ödevi tasarlayıp yazacaklar.
5. Bireysel olarak veya bir grubun üyesi olarak etkin bir şekide çalısacaklar.
6. Bir araştırma ödevi yazmada ve sunmada iletişim ve analitik becerilerini sergileyecekler..
7. Kütüphane ve internet kaynaklarını kullanmadakı becerilerini geliştirecekler.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1-O hafta için belirlenen makale ve kitapların dersten önce öğrenciler tarafından okunmuş olması gereklidir.
2-Derse yüzde devam zorunludur.
4-Derse katılım zorunludur.
3- Öğrenci derse gelememe durumunu dersten önce dersin öğretim üyesine bildirmelidir.
4-Her türlü intihal teşebbüsü veya fiili diisiplin cezası ile sonuçlanacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

muge.aknur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 5 60
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Kısa Ödev Hazırlama 5 6 30
Uzun Ödev Hazırlama 1 8 8
Sunum Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 178

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.14
ÖK.24
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.54
ÖK.64
ÖK.75
ÖK.85