DERS ADI

: İŞ İNGİLİZCESİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PAZ 4204 İŞ İNGİLİZCESİ ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Pazarlama

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BERRİN ONARAN

Dersi Alan Birimler

Pazarlama (İÖ)
Pazarlama

Dersin Amacı

Öğrencinin, bir yabancı dili kullanarak alanındaki terminolojiyi, bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip edebilmesini sağlayabilmek ve mesleki gelişimine katkıda bulunmak amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yabancı dilde pazarlama terminolojisini ezberleyebilme
2   Yabancı dilde pazarlama metinlerini okuyabilme
3   Yabancı dilde dağıtım konularını okuyup anlayabilme
4   Yabancı dilde tutundurma konularını okuyup anlayabilme
5   Yabancı dilde kısa pazarlama metinlerini Türkçeye çevirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İngilizce pazarlama terimlerini inceleme
2 Geçmişten günümüze değişen pazarlama kavramı-Klasik pazarlama anlayışı-Dinleme, Okuma ve anlama
3 Geçmişten günümüze değişen pazarlama kavramı-Modern pazarlama anlayışı pazarlama anlayışı-Dinleme, Okuma ve anlama
4 Konuyla ilgili kelime dağarcığı, anlama, eşleştirme, çoktan seçmeli sorular çözme
5 Konuyla ilgili kelime dağarcığı, anlama, eşleştirme, çoktan seçmeli sorular çözme
6 Dağıtım ve dağıtım kanalı ve aracılar-Dinleme, Okuma ve anlama
7 Kolayda ve beğenmeli ürünler-Dinleme, Okuma ve anlama
8 Ara Sınav
9 Perakende mağazalar-Dinleme, Okuma ve anlama
10 Konuyla ilgili kelime dağarcığı, anlama, eşleştirme, çoktan seçmeli sorular çözme
11 Konuyla ilgili kelime dağarcığı, anlama, eşleştirme, çoktan seçmeli sorular çözme
12 Tutundurma, reklam-Dinleme, Okuma ve anlama
13 Kişisel satışi satış promosyonları-Dinleme, Okuma ve anlama
14 Konuyla ilgili kelime dağarcığı, anlama, eşleştirme, çoktan seçmeli sorular çözme
15 Konuyla ilgili kelime dağarcığı, anlama, eşleştirme, çoktan seçmeli sorular çözme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Jhon Thomas French, You re In Busıness, Building Better English Skills, Northtop Unıversity Language Instıtute,Literatür Yayıncılık, İstanbul, 1994.
Yardımcı kaynaklar:
İlhan Cemalcılar, Marketing Principles, Etam A.Ş, Eskişehir
Diğer ders materyalleri:
İngilizce sözlük
Marketing youtube videoları
İnternet ortamında pazarlama kitap linkleri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Haftalık ve dönem sonu ödevler

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 RO Rapor/Ödev
2 FN Final
3 BNS BNS RO*0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu RO*0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilere dönem içinde haftalık olarak verilen ödevler, kaç ödev yaptığı ve nasıl yaptığına bakılarak ve her haftanın ilk dersinde öğrencilerin yaptıkları ödevleri anlatıp yazılı çıktı olarak vermelerine göre dönem sonu sınavlarında artı puan olarak sınav notuna eklenmektedir.
Dönem sonu ödevi içinse dönem sonu sınavında yaptıkları ödevle ilgili soru sorularak ve ödevin değerlendirmesi yapılarak dönem sonu sınav notuna eklenmektedir.
Bu derste özellikle derse katılım, okuma ve anlama becerisinin gelişmesi için önemli olduğundan hem dönem içi hem dönem sonu sınav notlarını artı puan olarak etkileyecek tarzda değerlendirilmektedir.

Değerlendirme Kriteri

Dönem içi hazırlanan ödev ve dönem sonu sınavları ile 5 öğrenme çıktısı ile ölçülecek ve öğrencilerin bu dersteki gelişim aşamaları görülmeye çalışılacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslere %70 katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

E-posta: berrin.onaran@deu.edu.tr
Telefon: 0 232 3012550

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi:14.00-15.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 54

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55