DERS ADI

: Ortaöğretimde Elektrik ve Manyetizma Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMF 5002 Ortaöğretimde Elektrik ve Manyetizma Öğretimi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fizik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MUSTAFA BAKAÇ

Dersi Alan Birimler

Fizik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Ortaöğretim düzeyinde elektrik ve manyetizma ünitesinde belirlenen konuları kavramak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ortaöğretim düzeyinde elektrik-manyetizma konularına ilişkin belirlenen kavramları bilme.
2   Ortaöğretim düzeyinde elektrik-manyetizma konularına ilişkin belirlenen kavramları kavrama
3   Ortaöğretim düzeyinde elektrik ve manyetizma ünitesinde belirlenen konuları aktif öğrenme-öğretme yöntemi ve diğer yöntemler ile öğrenme.
4   Ortaöğretim düzeyinde elektrik ve manyetizma konularından seçilen farklı kavramların, yasaların ve uygulamaların öğretilmesinde farklı yöntemlerin ve öğretim modellerinin kullanma
5   İçeriğe ilişkin bilimsel makale hazırlama.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ortaöğretimde elektrik ve manyetizma ünitesinde anlatılacak konuların belirlenmesi
2 Madde, elektrik ve elektrostatik konularında düz anlatım yönteminin kullanılması
3 Madde, elektrik ve elektrostatik konularında laboratuar (deney) yönteminin kullanılması
4 Madde, elektrik ve elektrostatik konularında aktif öğrenme-öğretme yönteminin kullanılması
5 Ortaöğretim seviyesinde madde, elektrik ve elektrostatik konusu ile ilgili senaryo yazımı
6 Ortaöğretim seviyesinde madde, elektrik ve elektrostatik konusu ile ilgili senaryo yazımı
7 Ortaöğretim seviyesinde madde, elektrik ve elektrostatik konusu ile ilgili senaryo yazımı
8 Ara sınav
9 Ortaöğretim seviyesinde madde, elektrik ve elektrostatik konusu ile ilgili senaryo yazımı
10 Yazılan senaryonun sınıf içi uygulaması
11 Yazılan senaryonun laboratuar uygulaması
12 Senaryonun değerlendirilmesi ve diğer yöntemlerle karşılaştırılması
13 Senaryonun değerlendirilmesi ve diğer yöntemlerle karşılaştırılması
14 Yeni bir ünite (Elektrik Akımı ve Doğru Akım konularında) için senaryo yazım hazırlıkları
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Serway R.A., Beichner R.J., Fen ve Mühendislik İçin Fizik, Cilt II (Ed. Kemal Çolakoğlu) Palme Yayıncılık, Ankara, 2002.
2. Halliday D., Resnick R., Fiziğin Temelleri, Cilt II (Ed.Cengiz Yalçın) Arkadaş Yayınevi, Ankara, 1991.
3. Griffiths, D.J., Çev. Çolakoğlu, K., Elektromanyetik Teori, Güven Kitap Yayın Dağ., 1991

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, tartışma, aktif öğrenme teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 YYC YyiçiÇalışma
3 YYS YySonuSınavı
4 BNS BNS ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mustafa.bakac@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 45 45
Ödev Hazırlama 13 3 39
Sunum Hazırlama 13 2 26
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 211

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1532
ÖK.24533
ÖK.345
ÖK.4
ÖK.5444