DERS ADI

: Desen I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GSR 5101 Desen I SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Resim - İş Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. CANSU ÇELEBİ EROL

Dersi Alan Birimler

Resim - İş Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, desenin temel kavramlarını açıklamak, akademik desenin tanımını yapmak, füzen, pastel, desen kalemi, çini mürekkebi ve tarama ucu gibi malzemelerle, canlı ve cansız modelden, soyut ve somut etüdler, araştırma ve kroki çalışmaları, oran-orantı, ışık-gölge gibi desenin temel olguları ya da sorunsalları hakkında görsel ve duyumsal algıyı geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Akademik nitelikli desen için uzun süreli (3-4 saatlik yoğun) çalışma yapar,
2   Anatomik ve yapısal özellikler hakkında parça-bütün incelemesi yapar,
3   Farklı bakış açılarından figür ya da nesne görünümü deneyimine edinir,
4   Anlık ya da kısa süreli eskizler çizer,
5   Görüntüleri, hareketleri ve durumları ana çizgilerle resmeder.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 - Desen Nedir Dikkat edilecek ayrıntılar nelerdir Araştırma konularının dağıtılması.
2 - Desen çalışması
3 - Geleneksel araç-gereç ile akademik desen üzerine çalışma
4 - Geleneksel araç-gereç ile akademik desen üzerine çalışma
5 - Kara kalem, kurşun kalem ile akademik nitelikte desen çalışması
6 - Oran-orantı
7 - Hareket ve yönler
8 - Ara sınav; Renkli malzemelerle akademik desen çalışması
9 - Çizgisel ve lekesel Desen
10 - Derinlik ve planlar
11 - Lavi tekniğiyle desen çalışması
12 - Mum boyalarla desen çalışması
13 - Sulu boyayla desen çalışması
14 - Dönem sonu portfolyo değerlendirmeleri
15 - Dönem sonu sınavı; İstenilen bir malzemeyle desen çalışması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Sanatın Öyküsü, E.H. Gombrich, Remzi Kitabevi Yayınları, 1980, İstanbul
2. Dünya Sanat Tarihi, Adnan Turani, Türkiye İş Bankası Yayınları, Türk Tarih Kurumu Basımevi, 1979, Ankara
3. Dünya Sanat Tarihi, Mary Hollingsworth, İnkilap Yayınları, 2009, İstanbul
4. Sanatın Yeni Tarihi, Julian Bell, Çeviren: U.C.Ünlü, N.İleri, R.Gürtuna, NTV Yayınları, 2009
5. 1000 Muhteşem Resim, V.Charles, J.Manca, M.McShane, D.Wigal, Çeviren: Nurettin Elhüseyni, Yapı Kredi Yayınları, 2012, İstanbul
6. Rönesans, Manfred Wundram, Taschen-Remzi Kitabevi Yayınları, 2008, Köln, Germany.
7. Rönesanstan Günümüze Resim Sanatının Öyküsü, Anna-Carola Krausse, Literatür, 2005, Almanya

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

seminer hazırlama, uygulama, olgu sunumu ve tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Yöntem ve tekniğe uygunluk. Konuya özgün yaklaşım. Değişik kaynaklara ulaşma.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

cansu.erol@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 7 4 28
Final Sınavına Hazırlık 7 4 28
Vize Sınavı 1 4 4
Final Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 116

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.15414245
ÖK.25414245
ÖK.35314245
ÖK.45314245
ÖK.5444245