DERS ADI

: Türk-İslam Mimarisi II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İTS 5228 Türk-İslam Mimarisi II SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İslam Tarihi ve Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ŞENAY ÖZGÜR YILDIZ

Dersi Alan Birimler

İslam Tarihi ve Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Geniş bir coğrafyaya yayılmış olan İslam sanatının tarihsel ve kültürel ortam içindeki oluşumunu anlamak, İslam Sanatı ve Türk Sanatı kavramları üzerinde durarak bu kavramlara açıklık getirmek, Anadolu-Türk Sanat ve Mimarisini doğru bir perspektif içinde yorumlamak, İslam sanat ve mimarisinin genel özellikleri içinde Osmanlı Mimarisinin kimliğini saptayarak Osmanlı anıtsal mimarisinin mimarlık tarihi içindeki önemini belirlemek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarihsel çevreyi bir bütün olarak algılar ve geniş bir bakış açısından değerlendirir.
2   Anadolu Türk Sanat ve Mimarisinin sorunlarını kavrayarak doğru bir perspektif içinde yorumlar.
3   Mimari üslupları ve yapı kimliklerini belirler.
4   Alanıyla ilgili sorunu beklirler, çözüm yollarını alternatifleriyle projelendirir.
5   Türk ve İslam sanatı alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme becerisini kazanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ortaçağ Anadolu Türk Sanatı Kavramı
2 Anadolu Türk Mimarisinde Bölgesel Etkenlerin Niteliği
3 Kervansaray Mimarisinin Gelişimi ve Genel Özellikleri
4 Türbe Mimarisinin Gelişimi ve Genel Özellikleri
5 Medrese Mimarisinin Gelişimi ve Genel Özellikleri
6 Sorunları Tartışan Metinlerin İncelenmesi
7 Osmanlı Sanatında Anadolu Türk Kültürü Yorumu
8 Arasınav
9 Sanat Biçimlerinin ve Tekniklerin Kökeni
10 Osmanlı Mimarisinin Kimliği
11 Anadolu Türk Mimarisinde Bölgesel Etkenlerin Niteliği
12 Sorunları Tartışan Metinlerin İncelenmesi
13 Mimar Sinan'ın Türk İslam Sanatındaki Yeri ve Önemi
14 Genel tekrar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

-Kuban, D., Türk ve İslam Sanatı Üzerine Denemeler, İstanbul 1982.
-Ögel, S., Anadolu Selçukluları'nın Taş Tezyinatı, Ankara 1987.
-Önkal, H., Anadolu Selçuklu Türbeleri, Ankara 1996.
-Acun, H. (Editör), Anadolu Selçuklu Kervansarayları, Ankara 2007.
-Konularla ilgili muhtelif makaleler.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma soru- cevap, tartışma, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC* 0.40 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.20 + YYC * 0.40 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

---

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

---

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

senay.ozgur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.144
ÖK.2
ÖK.35
ÖK.4554
ÖK.555