DERS ADI

: Gazali Sonrası Felsefi Düşünce

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 5186 Gazali Sonrası Felsefi Düşünce SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. MEHMET AYDIN

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Gazali sonrası felsefenin geçirdiği süreçleri incelemek
Felsefi kelamın oluşum sürecini incelemek
Felsefi kelam geleneğinde varolanı ve varlığı düşünme tarzının mantıksal ve rasyonel temellerini araştırmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Felsefi kelam geleneğinin oluşumunu öğrenir.
2   Kelamcıların felsefe eleştirilerini inceler.
3   Kelam ve felsefe arası ilişkiyi kavrar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Felsefî Kelam geleneğinin Oluşumu
2 Kelamcıların Felsefe Eleştirileri
3 Kelamcıların Felsefeden yararlanmaları
4 Felsefî Kelam Geleneğinde Düşünme Yöntemleri
5 Felsefî Kelam da Tasavur ve Tasdik Ayrımı
6 Felsefî Kelamda Bilgiye Ulaşma Yolları
7 Felsefî Kelam Geleneğinde Aklın Kullanımı
8 ara sınav
9 Tümdengelim ve Tümevarım Yönteminin Kullanılması
10 Felsefî Kelamda Varlık Düşüncesi ve Varlık Sınıflaması
11 Akıl ve Vahiy Arasındaki İlişki
12 Felsefî Kelamda Tanrı yı Düşünmek
13 Felsefî Kelamda Evreni Düşünmek
14 Felsefî Kelam ve Bilimsel Bilgi
15 Felsefî Kelam ve Ahlak

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Martin Koci, Thinking Faith after Christianity A Theological Reading of Jan Pato ka s Phenomenological Philosophy, State University of New York Press, Albany 2020.
2. Frank Griffel, Al-Ghazalı s Philosophical Theology, Oxford University Press, Oxford New York 2009.
3. Ayman Shıhadeh, From Al-Ghazaz Lız To Al-Razzız: 6th/12th Century Developments In Muslım Phılosophıcal Theology, Arabic Sciences and Philosophy, vol. 15 (2005) pp. 141 179.
4. Robert Cummings Neville, existence: Philosophical Theology, State University of New York Press, Albany 2014.
5. Vincent Brümmer, Theology and Philosophical Inquiry: An Introduction, The Macmıllan Press L Td. London 1981.
6. Ayman Shihadeh Jan Thiele (eds.), Philosophical Theology in Islam, Brill, Leiden Boston 2020.
7. Fahreddin er-Razi, Ana Meseleleriyle Kelam ve Felsefe (el-Muhassal), çev., Eşref Altaş, Klasik Yayınları, İstanbul 2019.
8. Fahreddin er-Razi, Sistematik Ontoloji, çev., İsmail Hanoğlu, elis yayınları Ankara 2020.
9. Fahreddin er-Razi, Felsefi Kelamın Temel Meseleleri, çev., Ulvi Murat Kılavuz-Serkan Çetin, litera yayıncılık İstanbul 2018.
10. Eşref şahin, Seyyid Şerif El-Cürcani'nin Şerhu'l Mevakıf'ında Varlık Düşüncesi, Akademisyen Kitabevi, 2018.
11. İsmail Hakkı İzmirli, Yeni İlmi Kelam, ankara okulu yayınları ankara 2013.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, soru-cevap, ödev, analiz

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin başarısı ara sınav, yarıyıl sonu sınavı ile derse katılım ve tartışma performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mehmetaydin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.155543
ÖK.255543
ÖK.355543