DERS ADI

: Özel İlgi Turizmi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TUİ 5073 Özel İlgi Turizmi SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ ÖZAY EMRE YILDIZ

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere özel ilgi turizmine ait kavram, strateji ve politikaları anlatmaktır. Öğrenciler ayrıca geleneksel turizm biçimlerine seçenek oluşturan turistik ürün çeşitlerinin arzı ve gelişimini, niş pazarları ve özel ilgi gruplarını analiz edeceklerdir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Temel turist motivasyonları ve turist tipolojileri ile ilgli kuramları öğrenmek
2   Turizmin gelişim süreci içerisinde kitlesel turizm seyahatlerinin gelişimini ve ortak özelliklerini keşfetmek
3   Özel ilgi kavramını sorgulamak ve özel ilgiye yönelik turizm eylemlerini öğrenmek
4   Özel ilgi turizmi ve kitle turizmine yönelik turist motivasyonları, özellikleri, eylemleri, hedef bölgeleri ve benzeri özellikleri karşılaştırmak
5   Özel ilgi turizmine yönelik hizmet üretimi ve sunumu ile pazarlama çabalarını değerlendirmek ve pazarlama önerileri sunmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Turizmin gelişim süreci ve kitle turizmini doğuran nedenler, kitlesel turizm seyahatleri ve hizmet sunumunun endüstriyel özellikleri
2 Kitle turizmine yönelik temel turist motivasyonlarının ve gereksinimlerinin analizi
3 Kitle turizminin karşılayamadığı turistik gereksinimler, motivasyonlar ve gereksinimler - kitle turizmine seçenek arayışları
4 Turist tipolojileri, motivasyon ve gereksinimler, turizm deneyimi, deneyim ekonomisi, ortak deneyim yaratma süreçleri, aktif rekreasyon ve yaratıcı turizm
5 Turizmde sahneleme, performans ve özgünlük
6 Özel ilgi kavramı ve kapsamının analizi, özel ilgi / kitle turizmi karşılaştırmaları
7 Sunumlar
8 Sunumlar
9 Özel ilgiye yönelik turizm motivasyonları, gereksinimleri ve eylemleri
10 Özel ilgi turizmi eylemlerinin ortak ve farklı özellikleri, niş pazarlar
11 Özel ilgi turizmi hizmet sunumunun örgütlenmesi ve pazarlaması, özel ilgi turizminin ekonomik etkileri
12 Özel ilgi turizmi kapsamında yeni ürün geliştirme önerileri
13 Sunumlar
14 Sunumlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Pine, J. and Gilmore, J. (1999) The Experience Economy, Harvard Business School Press, Boston, 1999.
Erik Cohen (1988), AUTHENTICITY AND COMMODITIZATION IN TOURISM, Annals of Tourism Research Vol. 15, pp. 371-386
Erik Cohen (1979), A Phenomenology of Tourist Experience, Sociology
UNWTO (2010), International Recommendations for Tourism Statistics, 2008, New York

Ayrıca önerilen makaleler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı
Literatür tarama
Sınıf içi tartışmalar
Araştırma, rapor hazırlama ve sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Vize: Özel ilgi turizmi kapsamında 2 turistik ürün çeşidinin analizi, raporlanması ve sunumu (%40)
Final: Özel ilgi turizmi kapsamında 2 turistik ürün çeşidinin analizi, raporlanması ve sunumu (%60)

Değerlendirme Kriteri

Özel ilgi kapsamına uygun bir turistik ürün çeşidinin seçilmesi ve bunun kanıtlanması (20 puan)

Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. Yetersiz (0%)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. Vasat (40%)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. İyi (60%)
Bu bileşen iyi ve profesyonelce geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. Çok iyi (80%)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. Mükemmel (100%)

Seçilen turistik ürün çeşidinin temel özellikleri, turist motivasyonları, turizm eylemleri ve hedef bölgelerinin belirlenmesi (40 puan)

Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. Yetersiz (0%)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. Vasat (40%)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. İyi (60%)
Bu bileşen iyi ve profesyonelce geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. Çok iyi (80%)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. Mükemmel (100%)

SBE tez yazım kılavuzuna uygun olarak hazırlanmış bir rapor (20 puan)

Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. Yetersiz (0%)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. Vasat (40%)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. İyi (60%)
Bu bileşen iyi ve profesyonelce geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. Çok iyi (80%)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. Mükemmel (100%)

Raporun sınıfta sözlü olarak sunumu ve ilgili soruların yanıtlanması (20 puan)

Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. Yetersiz (0%)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. Vasat (40%)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. İyi (60%)
Bu bileşen iyi ve profesyonelce geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. Çok iyi (80%)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. Mükemmel (100%)

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin sınavlarda ve sunumlarında başarılı olması ve sınıf içi tartışmalara katılması beklenmektedir. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozay.yildiz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 13.00 - 16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 11 11
Ödev Hazırlama 1 11 11
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15343454533
ÖK.24344343534
ÖK.34454353445
ÖK.43445444435
ÖK.53545545344