DERS ADI

: Turizmde İnsan Kaynakları Yönetimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TUİ 5092 Turizmde İnsan Kaynakları Yönetimi SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ÖMÜR NECZAN ÖZMEN

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Turizm ve konaklama endüstrisinde temel İK kavramlarını ve süreçlerini tanıtmak, örgütlerin insani tarafını etkili şekilde nasıl yönetileceğini açıklamak, iş yaşamında İK bölümünün rolünün ve alternatif İK yönetimi politika ve uygulamalarının anlaşılmasını sağlamak, turizm ve konaklama endüstrisinde İK yönetimi üzerine özellikli çıktıları ve süreçleri tartışmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Turizm ve Konaklama Endüstrisinde İnsan Kaynakları Yönetimi
2 İşgücü Piyasası
3 İş Analizi, İş Tanımları, İş gerekleri
4 İnsan Kaynkları Planlaması
5 Aday Havuzu Oluşturma, Seçim, Yerleştirme
6 Eğitim ve Geliştirme
7 Performans Yönetimi
8 Kariyer Yönetimi
9 Turism ve Konaklama ndüstrisinde Ücret Planlaması, Teşvikler
10 İş -Yaşam Kalitesi
11 Şikayetler ve Disiplin Prosedürleri
12 Uluslararası İKY
13 Grup Sunumları, Tartışmalar,Değerlendirmeler ve Özet & Son Sözler
14 Grup Sunumları, Tartışmalar,Değerlendirmeler ve Özet & Son Sözler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Nickson, D. (2012). Human Resource Management for the Hospitality and Tourism Industries, Butterworth-Heinemann

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Takım çalışması
Sunum
Sınıf tartışmaları
Alan çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirme Kriteri:
1. Ara sınav
Öğreniciler kavramlar ve kuramlara dair bilgileri üzerinden yazılı sınav ile değerlendirileceklerdir.
2. Alan çalışması ve Sunum
Gruplar örgütsel bir çevrede gözlem yapacak ve eğitici tarafından verilecek olan yazım kurallarına göre yazılı bir rapor hazırlayacaklardır. Deneyimlerini sözlü sunumlarla sınıfta paylaşmaları beklenmektedir.
3. Sınıf tartışmaları ve Sunum
Öğrenicilere sınıfta işlenmiş konular çereçvesinde belirli vakalar ve sorular verilecektir. Gruplar bu konular ile ilgili münazara yaparak düşüncelerini sunacaklardır. Öğrenicilerin sınıf tartışmalarına katkı sunmaları beklenmektedir.
4. Final
Öğreniciler kavramlar ve kuramlara dair bilgileri üzerinden yazılı sınav ile değerlendirileceklerdir.

Örnek Olay Ödevi
1) Olgular/Özet/Örnek Olay : Örnek olay arka planının yönleri, özellikleri, gerçekleri, benzersiz perspektifleri göz önünde bulundurun, (10 Points)
2) Sorun Tanımlama: Sorunları, meseleleri tanımlama(20 Points)
3) Analiz: Örnek olay gerçeklerinin değerlendirilmesi, sorunların değerlendirilmesi (20 Points)
4)Alternatif Çözüm/ Seçenekler/ve En İyi Çözüm: Alternatif seçeneklerin değerlendirilmesi, alternatifler arasında karşılaştırma (20 Points)
5) Öneriler: Gözlemler, eylem planı, kanıtlarla birlikte nihai kararlar (20 Points)
6) Sonuçlar/ Çıktılar: Sorunlara bağlı olumlu/olumsuz sonuçlar (10 Points)
7) Sorusu olan örnek olaylar için soru ve cevap (20 Points)

Araştırma Ödevi
1) Amaç Açıklaması: Organizasyon, argümanın arka planı, anlayış, seçilen alana katkı (10 Points)
2) Giriş: Konunun neden ilgili olduğunun açıklanması, özgünlük, konunun tartışılması (10 Points)
3) İçerik: Yazarın kendi anlatımı, alıntılar, açıklamalar,aralarındaki bağlantı ve bütünleşme, materyal hakkında düşünme yolları, güncellik (20 Points)
4) Organizasyon: Fikirlerin anlamlandırılması, argüman, mantık, bağdaşıklık, anlatımı takip etme, paragraflara geçiş bağlantısı, metin boyunca ilerleme (10 Points)
5) Akademik bir araştırma makalesinin düzeyi: Profesyonel/ Profesyonel olmayan (10 Points)
6) Yapı/Yazım Kuralı: Cümle kurma, cümle uzunluğu ve türü, dilbilgisi, yazım, noktalama (10 Points)
7) Sonuç: Argümanın, bulguların, açıklamaların, araştırma ve pozisyonla bağlantının değerlendirilmesi (10 Points)
8) Referans: Bilgi kaynağı, Meşru kaynaklar, Materyalin değeri (10 Points)
9) Alıntı Formatı: Alıntıların kullanımı (10 Points)

Sunum
1) İçerik (25 Puan)
2) Konu Hakkında Kapsamlı Bilgi Sahibi Olmak (25 Puan)
3) Slayt Yapısını Düzenleme (15 points).
4) Göz Teması Kurma (10 points)
5) Sunum ve sunumun netliği (10 Points)
6) Sorulara cevap verebilme yeteneği (15 points).

Bütün Kriterler Aşağıdaki Ölçeğe gore değerlendirilecektir:
Bu belirli unsur yok veya verilen bağlam içinde tamamen yersiz. - Zayıf (%0)
Bu unsur kısmen yok ve bağlama tam olarak uymuyor. - Orta (%40)
Bu unsur tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. - İyi (%60)
Bu unsur iyi ve profesyonel bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. - Çok iyi (%80)
Bu unsurun geliştirilme şekli dikkate değer ve bağlama mükemmel bir şekilde uyuyor. - Mükemmel (%100)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Dersin en az % 70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Sınıf tartışmalarına öğrencilerin aktif katılımı beklenmektedir.
4. Öğrenicilerin sınıfa zamanında gelmeleri beklenmektedir.
5. Öğrenicilerin derse gelmeden önce hazırlanmaları beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Kişisel web sayfası: http://kisi.deu.edu.tr/omur.ozmen
E-mail: omur.ozmen@deu.edu.tr
Ofis: 113

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Sunum Hazırlama 4 4 16
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Ödev Hazırlama 4 5 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Proje Ödevi 4 2 8
Proje Final Sunumu 4 2 8
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 133

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10