DERS ADI

: Kalite Yönetimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBA 5100 Kalite Yönetimi SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

İngilizce İşletme Yönetimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BANU DEMİREL

Dersi Alan Birimler

İngilizce İşletme Yönetimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı, kalite yönetiminin stratejik önemini anlamak ve kalite yönetim tekniklerinin, kalite araçlarının ve Kalite Fonksiyon Göçerimi metodolojisinin piyasada rekabet avantajı sağlayabilmek için nasıl kullanılabileceği hakkında öğrenciyi bilgilendirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kalite araçlarını ve kalite standartlarını tanımlayabilmek
2   Kalite araçlarını farklı kalite problemlerinde veya iş yaşamının farklı alanlarında kullanabilmek
3   Kalite Fonksiyon Göçerimi metodolojisini uygulayabilmek
4   Yazılı ve sözlü olarak iletişimini geliştirmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kaliteye Giriş
2 Farklı Perspektiflerden Kalite ve Kalite Teorisi
3 Uluslararası Kalite Ödülleri ve Kalite Standartları Konu anlatımları öğrenciler tarafından hazırlanıp sunulacaktır.
4 Kalite Araçları Konu anlatımları öğrenciler tarafından hazırlanıp sunulacaktır.
5 Kalite Araçları Konu anlatımları öğrenciler tarafından hazırlanıp sunulacaktır
6 Konuk Konuşmacı
7 KFG'ye Giriş
8 Kalite Fonksiyon Göçerimi Çalıştayı
9 Kalite Fonksiyon Göçerimi Çalıştayı
10 Kalite Fonksiyon Göçerimi Çalıştayı
11 Kalite Fonksiyon Göçerimi Çalıştayı
12 Kalite Fonksiyon Göçerimi Çalıştayı
13 Kalite Fonksiyon Göçerimi Çalıştayı
14 Kalite Fonksiyon Göçerimi Çalıştayı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Foster, S.T. (2017). Managing Quality An Integrative Approach, 6th edition, Prentice-Hall, Inc. Upper Saddle River, New Jersey.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, sınıf içi örnek olay ve makale tartışmaları, bireysel çalışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınav
Öğrenciler, çoktan seçmeli, kompozisyon ve probleme dayalı yazılı sınav yoluyla kavram ve teorilere ilişkin bilgileri üzerinden değerlendirilecektir.

Konu Sunumu
Öğrenciler bireysel olarak kalite ödülleri, kalite standartları ve kalite araçları hakkında bir sunum hazırlayacaklardır. Rapor gerekmemektedir. ANCAK tüm öğrenciler sunum dosyalarını pdf formatında Sakai platformuna yüklemelidir. Sunumlar için ayrılan süre en az 60 dakikadır. Konu Sunumları Ara Sınav'a dahil edilecektir. Öğrencilerin konu sunumları için profesyonel bir şekilde hazırlanmaları beklenmektedir. Öğrenciler konu sunumları sırasında video, makale veya vaka çalışmaları gibi ilgili materyalleri de sağlamalıdır. Tüm materyaller sunumlardan önce eğitmen tarafından onaylanmalıdır.

KONU SUNUMU IÇIN NOTLANDIRMA KRITERLERI
BİREYSEL PERFORMANSA DAYALI SÖZEL VE SÖZEL OLMAYAN BECERİLER %50 -Bireysel performansa not verilecektir

Güven:
Hareket kolaylığı, minimum gerginlik - Mükemmel (%100)
Ara sıra hata yapıyor ama çabuk toparlıyor - Çok İyi (%80)
Biraz gerginlik kaydedildi, sert vücut dili - İyi (%60)
Gergin vücut dili, sık hatalar - Orta (%40)
Gerginlik ve sinirlilik bariz, çoklu hatalar - Zayıf (%0)

Bağlantı:
Sık sık göz teması, dinleyicilerle kolayca etkileşim - (%100)
Tutarlı göz teması, nadiren not kullanır - Çok İyi (%80)
Notlara bağlı olarak biraz göz teması - İyi (%60)
Minimal göz teması, sık sık not kullanma - Orta (%40)
Genellikle göz teması kurmadan veya dinleyicilerle bağlantı kurmadan notlardan okuma -Zayıf (%0)

Bilgi:
Konuya hakim, sorulara daha fazla açıklama ile yanıt veriyor - Mükemmel (%100)
Konuya genel hakimiyet, sorulara temel düzeyde yanıt verme - Çok İyi (%80)
Materyal konusunda genel olarak rahat, çoğu soruya cevap verebiliyor - İyi (%60)
Materyali temel düzeyde anlama, ancak ustalık belirgin değil - Orta (%40)
Konuya aşina değil, soruları yanıtlayamıyor - Zayıf (%0)

ETKİLEŞİM, SINIF EGZERSİZLERİ VE SINIF İÇİ UYGULAMALAR %50- Grup performansı notlandırılacaktır.

Sunum, sınıf alıştırmaları, oyunlar ve uygulamalar dahil olmak üzere yüksek etkileşime dayanır- Mükemmel (%100)
Sunum, sınıf alıştırmaları, oyunlar ve uygulamalar dahil olmak üzere etkileşimden yararlanır - Çok İyi (%80)
Sunum, sınıf alıştırmaları, oyunlar ve uygulamalar dahil olmak üzere sınırlı etkileşimden yararlanır - İyi (%60)
Sunum, sınıf alıştırmaları, oyunlar ve uygulamalar dahil olmak üzere yalnızca çok sınırlı etkileşim içeriyor - Orta (%40)
Sunum, sınıf alıştırmaları, oyunlar ve uygulamalar dahil hiçbir etkileşimden yararlanmamaktadır - Zayıf (%0)

Final Sınavı
Öğrenciler QFD'nin gerçek bir uygulamasını yapacaklardır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Tüm ödevler zamanında teslim edilmelidir. Zamanında verilmeyen ödevler kabul edilmeyecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

banu.atrek@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 60 60
Ödev Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.13
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45