DERS ADI

: Türkiye-AB İlişkileri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AVB 5034 Türkiye-AB İlişkileri SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Avrupa Birliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ZÜHAL ÜNALP ÇEPEL

Dersi Alan Birimler

Avrupa Birliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı AB-Türkiye ilişkilerinin tarihsel sürecini, Ankara Antlaşması, Gümrük Birliği Antlaşması ve adaylık süreci bağlamında anlamak ve yorumlamaktır. Buna ek olarak ilişkilerin, 1950'lerden günümüze siyasi, kültürel, sosyal ve ekonomik alanlarda geçirdiği değişimin değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Geçmişten günümüze Türkiye - AB ilişkilerini yorumlayabilmek
2   Ankara Antlaşmasıyla başlayan ortaklık sürecinin dönemlerini ve önemini kavrayabilmek
3   Türkiye'nin AB üyelik sürecine etki eden tarihsel arka planı analiz edebilmek
4   Gümrük Birliği'nin Türkiye - AB ilişkilerindeki yerini ve önemini kavrayabilmek
5   Türkiye'nin müzakere sürecini ve müzakerelerde gelinen son noktayı analiz edebilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Ankara Antlaşması, Katma Protokol
3 Gümrük Birliği
4 AB Genişleme Politikası ve Türkiye
5 Sınıf içi Tartışma: Türkiye Raporları değerlendirmesi
6 Türkiye'de Sivil Toplum ve AB
7 Gümrük Birliği'nin Güncellenmesi Tartışmaları
8 Vize
9 AB Göç Politikaları ve Türkiye
10 ODGP'de Türkiye'nin Yeri
11 Sınıf içi Tartışma - güncel gelişmeler
12 Sınıf içi Tartışma - güncel gelişmeler
13 Sınıf içi Tartışma - güncel gelişmeler
14 - Sınıf içi Tartışma - güncel gelişmeler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Karluk, Rıdvan, Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta Basım ve Yayım, 2005.
2. Günuğur, Haluk, Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri, 2003.
3. Aybey, Ali, Turkey and the European Union Relations: A Historical Assessment, 2004.
4. Lippert, Barbara, Turkey as a Special and (Almost) Dead Case of EU Enlargement Policy, 2021.
5. Avrupa Komisyonu Türkiye Raporları
6. Zihnioğlu, Özge, EU-Turkey Relations: Civil Society and Depoliticization, 2019.
7. Arısan Eralp, Nilgün ve diğerleri, Modernisation of Turkey-EU Customs Union, 2021.
8. Ünalp Çepel, Zühal, Critical Argument about Readmission Practices and Policies Between EU and Turkey, 2020.
9. Ünalp Çepel, Zühal, European Union Global Strategy and Turkey: An Analysis of the Term 2016-2021, 2023.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, sınıf tartışmaları, öğrencilerin yapacakları çalışmalar, vize, final

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
2. Derse devam % 70 oranında zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

zuhal.unalp@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 176

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.133
ÖK.2343
ÖK.3
ÖK.43333
ÖK.53