Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Grafik Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR. ÖĞR. ÜYESİ ZİYACAN BAYAR |
Dersi Alan Birimler |
Grafik Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Eğitim programı dijital ürünler geliştirmede güncel bir tasarım yaklaşımı olan kullanıcı deneyimi tasarımı ve grafik tasarım arasındaki bağı tartışmayı amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda kullanıcı deneyimi tasarımının tanımı, işlevi, yöntemleri üzerine tartışmalar ve bu tartışmalara eşlik eden uygulama projeleri dersin çıktıları olarak planlanmıştır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1- Gündelik şeylerin tasarımı Donald Norman
|
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders ilk aşamada tasarımı deneyim olarak algılama fikrinin özümsenmesi ile başlar. İkinci aşamada tasarımın test edilebilirliği ve kullanıcı-tasarımcı ilişkisi üzerine açımlanır. İleriki aşamalarda yeni tasarım önerileri üzerine tartışılır. Sonraki adımda ise Tasarım aşamasının sonuçlandırılması ile süreç tamamlanır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Özgün proje üretebilme
|
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Akademik Dürüstlük: Öğrencilerin verilen projeleri kendi düşünce ve becerileri ile tamamlamaları ve bu bağlamda tamamen özgün eserler ortaya koymaları beklenir. Herhangi bir şekilde doğrudan başka bir çalışmadan ilham almak, birebir fayda sağlamak, benzerini üretmek hatta başkasına yaptırmak gibi durumlar kesinlikle istenmez.
|
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
ziyacanbayar@gmail.com |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|