DERS ADI

: Planlamada Kavramsal İrdelemeler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PLN 6015 Planlamada Kavramsal İrdelemeler SEÇMELİ 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MERCAN EFE GÜNEY

Dersi Alan Birimler

Şehir ve Bölge Planlama Yüksek Lisans
Şehir ve Bölge Planlama Tezsiz Yüksek Lisans
Şehir ve Bölge Planlama Bütünleşik Doktora
Şehir ve Bölge Planlama Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, fiziksel planlamaya temel oluşturan kavram ve terimlerin irdelenmesi; farklı yaklaşımlar bağlamında değişen anlam yüklerinin incelenmesi; terimlerin etimolojik kökleri ve bağlı oldukları bilim alanları ve kavramlaşma süreçleri; toplumsal ve mekansal güç ve süreçleri yönlendirme potansiyelleri, günlük ve akademik dildeki doğru ve yanlış kullanım üzerine örneklemeler üzerinden doktor adayının kavram bilincini yükseltmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Planlama kavramına, kentsel tasarıma, kırsal kalkınmaya ve çevreye etki eden unsurları listeleyebilmek
2   Kentleşmeyi betimleyebilmek
3   Sürdürülebilirlik, yenileme, doğal alan ve kültürel alan kavramlarının ortaya çıkışını yorumlayabilmek
4   Kentleşmeye etki eden faktörleri ve onlar arasındaki ilişkileri çözümleyebilmek
5   Doğa ve kentsel alan üretimi arasındaki ilişkileri ve birinin diğeri üzerindeki etkilerini birleştirebilmek
6   Doğanın ve ekolojik planlamanın kentsel alan üretimindeki yerini değerlendirebilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Planlama kavramı - kentsel planlama - kırsal planlama
2 Mekân
3 Kamu yararı - toplum yararı
4 Ekoloji-doğal ekoloji-derin ekoloji-kentsel ekoloji-toplumsal ekoloji vb.
5 Sürdürülebilirlik
6 Koruma in situ - doğal sit - kentsel sit
7 Doğa bilinci
8 Enerji ekolojik enerji
9 Ödev sunumu
10 Dinlenim - fizyolojik dinlenim - psişik dinlenim - sosyal dinlenim
11 Fiziki planlamada organize olma durumu-organize sanayi bölgesi-organize turizm bölgesi-organize sera bölgesi
12 İnsan, ben ve öteki
13 Modernizm - Postmodernizim
14 Ödev Sunumlarının Görüşülmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Yardımcı kaynaklar: - Kavramların bağlı oldukları alanların kaynak kitapları,
- Araştırma ve tez çalışmaları,
- ilgili periyodiklerdeki güncel makaleler.
Referanslar:
Diğer ders materyalleri:

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, konferans sunumlar ve okumalar ile tariflenebilecek bir yönteme sahiptir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 SUN SUNUM
2 YSS YIL SONU SINAVI
3 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU SUN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU SUN * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirmede %40 oranında ödev sunumu ve %60 oranında final sınavı (ödev teslimi) etkilidir.

Değerlendirme Kriteri

Listeleme ve Betimleme Ödev Sunum Değerlendirmesi ile ölçülmektedir
Çözümleme, Birleştirme, Yorumlama ve Değerlendirme Final Sınavı olarak kabul edilen Ödev ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders, okuma listesi üzerinden konferans sunumlar ve tartışmalar biçiminde sürdürülecektir. Öğrencilerin derse olan ilgisini / motivasyonunu artırmak için soru-cevap tekniği de kullanılmaya çalışılacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mercan.efe@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 10:30-12:15

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Ödev Hazırlama 1 25 25
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 7 5 35
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Sunum Hazırlama 2 8 16
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51
ÖK.61