Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET KURUOĞLU |
Dersi Alan Birimler |
Geoteknik Yüksek Lisans (İngilizce) |
Dersin Amacı |
Bu derste, Geoteknik Deprem Mühendisliği ilkeleri çerçevesinde deprem tehlikesinin değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda, fay türleri, fay geometrisi ve deprem tehlikesi türleri gibi temel kavramlar tanıtıldıktan sonra, ana konular olarak deterministik ve olasılıksal (probabilistik) deprem tehlikesi analizleri (teorik ve uygulamalı olarak) işlenecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Geotechnical Earthquake Engineering, Steven L. Kramer, Prentice Hall, Inc., 1996, New Jersey, USA |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Teorik dersler, deprem tehlikesinin değerlendirilmesi ile ilgili uygulamalar ve araştırma makalelerinin birlikte değerlendirilmesi ile işlenecektir. Geoteknik Deprem Mühendisliği ilkeleri çerçevesinde deprem tehlikesinin değerlendirilmesi ile ilgili dönem ödevleri, her bir öğrenci tarafından yapılacaktır. Analiz bulguları, Türkiye Bina Deprem Yönetmeliği (2018) ve dünyada yaygın olarak kullanılan deprem yönetmelikleri çerçevesinde tartışılacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
ÖÇ1, 2, 3: Ara sınav ve Final sınavı ile ölçülecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derslere en az %70 oranında katılım, değerlendirmede göz önüne alınacaktır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Asst. Prof. Dr.Mehmet KURUOĞLU : mehmet.kuruoglu@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Öğretim üyesi tarafından, dersin ilk haftası içerisinde ilan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|