DERS ADI

: Karbonat Çökelme Ortamları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GEE 5079 Karbonat Çökelme Ortamları SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BİLAL SARI

Dersi Alan Birimler

Uygulamalı Jeoloji Doktora
Uygulamalı Jeoloji Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Karbonat platformlarının fasiyes özellikleri, tipleri, geometrisi ve ekonomik potansiyellerini tanımlanması dersin amacını oluşturur.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Karbonat kayalarında çalışma yöntemlerini bilebilme
2   Karbonat platformlarındaki fasiyes kuşaklarını ayırdedebilme
3   Karbonat platform tiplerini tanıyabilme
4   Karbonat çökelme ortamlarının geometrisini ve evrimini anlayabilme
5   Karbonat çökelme ortamlarının ekonomik potansiyelini bilebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Karbonat kayaların sınıflaması ve terminoloji
2 Karbonat kayalarda çalışma yöntemleri
3 Karbonat platformu tanımı ve fasiyes kuşakları
4 Karbonat çökelimini denetleyen etmenler-1
5 Karbonat çökelimini denetleyen etmenler-2
6 Karbonat platform tipleri-1
7 Karbonat platform tipleri-2
8 Karbonat platform tipleri-3
9 Gölsel karbonatlar ve çökelme ortamları
10 Gölsel ortamların fasiyes dağılımları ve hidrokarbon içeriği-1
11 Gölsel ortamların fasiyes dağılımları ve hidrokarbon içeriği-2
12 Karbonat platformlarının ekonomik potansiyeli
13 Karbonat çökelme ortamlarına dünyadan ve Türkiye'den örnekler
14 Karbonat çökelme ortamlarına dünyadan ve Türkiye'den örnekler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Wilson, J.L. 1975, Carbonate facies in geologic history: Springer-Verlag, 470 s.

Yardımcı kaynaklar:
Ginsburg, R.N. ve James N.P., 1974, Holocene carbonate sediments of continental shelves: New York, Springer-Verlag, 137-155.

Read, J.F., 1985, Carbonate platform facies models : AAPG, 69, 1-21.

Tucker, M., E. ve Wright, V.P., 1990, Carbonate Sedimentology, Blackwell Scientific Publications, 482s.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İnteraktif dersler

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 YSS YIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + ODV * 0.20 + YSS * 0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + ODV * 0.20 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Arasınav %20: Karbonat çökelme ortamlarının genel özelliklerini, çalışma yöntemlerini ve bunların dersin öğrenme çıktısıyla ilişkisi.
2. Ödev %20: Öğrenme çıktılarının uygulanmasının yayınların incelenmesiyle tartışılması.
3.Final Sınavı %60: Öğrenme çıktılarının tümünün yoklanması ve değerlendirilmesi.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Bilal SARI
Tel: 02323017305
e-posta: bilal.sari@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba/14.00-15.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Uygulama 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Sunum Hazırlama 1 15 15
Ödev Hazırlama 2 5 10
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 167

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155545444255
ÖK.255545443344
ÖK.355534534222
ÖK.455544543222
ÖK.555535555242