Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. NİHAYET BİZSEL |
Dersi Alan Birimler |
Deniz Kimyası Doktora |
Dersin Amacı |
Deniz ve çevre bilimleri ögrencilerine sucul çevrelerde metallerin biyotik ve abiyotik procesleri güncel bilgiler çerçevesinde sunulmaktır. Okyanus ve kıyı sularında temel kavramlar : fitoplankton icin hayati öneme sahip Fe, Zn, Mn ve Cu gibi bazı metallerin özellikle biyokimyasal ve ekolojik mekanizmaları, denize ait birincil üretiminde bazı metallerin rolleri hakkında (mikronutrient veya toksik maddeler vb.) yapılmış olan araştırmalar, metallerin kendi aralarında ve partiküllerle, kolloid ve çözünmüş organik maddelerle ilintili biyolojik prosesler sürecinde izlediği yollar, metallerin türleri, biyolojik yararlılıgı ve toksisitesi, mikro organizmalar arasında çift taraflı ilişki, iz metalller ve organik maddelerin üretim ve ekotoksik açıdan ilişkilendirilmesi kurs sürecinde açıklanacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Susan M Libes. An Introduction to Marine Biogeochemistry. John Wiley and Sons Inc 1992. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Dersler sunum şeklinde gerçekleşecektir |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Ofis saati, ofis kapısına yerleştirilen bilgi notu ile duyurusu gerçekleştirilecektir |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|