DERS ADI

: Süperiletkenlik-II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PHY 5146 Süperiletkenlik-II SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Fizik Yüksek Lisans
Fizik Doktora

Dersin Amacı

Yüksek Sıcaklık Süperiletkenleri ve Kristal yapılarının ve Yüksek Sıcaklık Süperiletkenleri karakterizasyonu için gerekli ölçüm sistemlerinin öğrenilmesi ve ayrıca Yüksek Sıcaklık Süperiletkenleri üzerine yazılan makalelerin ders ortamında tartışılması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yüksek Sıcaklık Süperiletkenleri ve Kristal Yapılarını Kavrayabilme
2   Yüksek Sıcaklık Süperiletkenleri karakterizasyonu için kullanılan yöntemleri
3   Konu ile ilgili yayınları izleyebilme
4   Yüksek Sıcaklık Süperiletkenleri ile ilgili son gelişmeleri izleyebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerin genel özellikleri
2 YBaCuO Tipi Süperiletkenleri ve Kristal Yapısı, ilgili makalelerin tartışılması
3 BiSrCaCuO Tipi Süperiletkenleri ve Kristal Yapıları, ilgili makalelerin tartışılması
4 MgB2 Süperiletleri ve Kristal Yapısı, ilgili makalelerin tartışılması
5 Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerin Elektronik Özellikleri
6 Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerin Manyetik Özellikleri
7 Arasınav-I
8 Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerin Mekaniksel Özellikleri
9 Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerinde Teorik Modeller
10 Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerinde Örnek Hazırlanması
11 Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerinde Katkı Çalışmaları
12 Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerinde Direnç-Sıcaklık Ölçümleri
13 Yüksek Sıcaklık Süperiletkenlerinde Manyetik Alınganlık Ölçümleri
14 Arasınav-II

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Poole C.P., Farach, H.& Creswick, R. J.: Superconductivity, Academic Pres (1995)
2.Micheal Tinkham: Introduction to Superconductivity, McGraw- Hill,Inc, Academic Pres
(1995)
3. Lannie K. Tran, New Research on Superconductivity and Magnetism, Nova Science
Publishers, (2007)
4. Carl S. Winslow, New Topics in Josephson Junction and Superconductivity Research,
Nova Science Publishers, (2007)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Düz Anlatım
2. Soru-yanıt
3. Tartışma
4. Problem çözme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS 1 ARASINAV 1
2 ARS 2 ARASINAV 2
3 SUN SUNUM
4 YSS YIL SONU SINAVI
5 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU SUN * 0.15 + ARS 1 +ARS 2/2 * 0.25 + YSS * 0.60
6 BUT BÜTÜNLEME
7 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU NOTSUN * 0.15 + ARS 1 +ARS 2/2 * 0.25 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin ödevleri final notuna doğrudan eklenerek değerlendirmeye alınacaktır.

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrencilerin hazırladıkları sunumlar ve projeler ara sınav notuna eklenecektir.
2. Yılsonu sınavı yazılı sınav ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %80' ine katılım zorunludur.
2. Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.
3. Öğretim üyesi uygulamalı sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan
alınacak notlar vize veya final sınavı notlarına eklenecektir.
4. Öğretim üyesi süperiletkenlik laboratuarında öğrencilere uygulamaya yönelik deneysel
çalışma yaptırır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

kemal.kocabas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba ve Cuma günleri saat 11:00-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 11 8 88
Vize Sınavına Hazırlık 2 6 12
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 10 5 50
Vize Sınavı 2 3 6
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 205

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.45444