DERS ADI

: Yenidoğan Hemşireliği

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 4115 Yenidoğan Hemşireliği SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Bu dersin amacı yenidoğanlarda sağlıklı gelişim süreçlerinin ve gelişebilecvek doğumsal ya da edinsel hastalıkların hemşirelik bakımının öğrenciler tarafından oluşturmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yenidoğan döneminin özelliklerini bilme
2   Yenidoğanın bakım gereksinimlerini bilme
3   Yenidoğanın beslenme yönetimini bilme
4   Yenidoğanın hemşirelik bakımın gereksinimlerine ilişkin kanıtları bilme
5   Yenidoğanın ağrı yönetiminde kanıta dayalı uygulamaları bilme
6   Yenidoğan ailesine aile merkezli bakım uygulamalarını bilme
7   Yüksek riskli yenidoğanın bakım gereksinimlerini bilme
8   Yenidoğanın taburculuğunu planlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı Yenidoğan Hemşireliğine Giriş
2 Yenidoğan Ünitelerinin Özellikleri ve Yenidoğan Hemşireliğinin Sorumlulukları
3 Yenidoğanın Bakım Gereksinimleri
4 Yenidoğan Döneminde Beslenme Yönetimi-1
5 Yenidoğan Döneminde Beslenme Yönetimi-2
6 Yenidoğan Ağrı Yönetimi-1
7 Yenidoğan Ağrı Yönetimi-2
8 I. Ara Sınav
9 Ventilatör desteğinde olan yenidoğan bakımı
10 Ventilatör desteğinde olan yenidoğan bakımı
11 Yenidoğan Cilt Bakımında Kanıta Dayalı Uygulamalar
12 Yenidoğan dönemde aile merkezli bakım
13 Yenidoğan dönemde aile merkezli bakım
14 Yenidoğanın taburculuğa hazırlığı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Çavuşoğlu H (2013). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği. 1-2 cilt. Sistem Ofset,Ankara.
2. Törüner E.K, Büyükgönenç L.(2012). Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayıncılık.
3. Yiğit R.(2009). Çocukluk Dönemlerinde Büyüme ve Gelişme.Sistem Ofset, Ankara.
4. Dağoğlu T, Görak G (2002). Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri.
5. Savaşer S, Yıldız S (2009).Hemşireler için Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. İstanbul Medikal Yayıncılık., İstanbul
6. Marilyn J Hockenberry, David Wilson, Catherine Jackson (Editor). Wong's Nursing Care of Infants and Children (Mosby) Hardcover (2006).
7. Conk Z, Başbakkal Z, Bal Yılmaz H, Bolışık B. editörler. (2013). Pediatri Hemşireliği. Akademisyen Kitabevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derslere katılım, sunum, tartışma, soru-cevap,kendi kendine öğrenme, video gösterimi, film izleme ve yorumlama, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1
2
3
4
5


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dersin Değerlendirilmesinde yarıyıl içi hesaplamaların belirlenmesinde vize notunun %50'sive final notu yerine geçecek olan sunumun%50 si alınarak başarı notu belirlenecektir.

Değerlendirme Kriteri

Dersin Değerlendirilmesinde yarıyıl içi hesaplamaların belirlenmesinde vize notunun %50'sive final notu yerine geçecek olan sunumun%50 si alınarak başarı notu belirlenecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. İlknur Bektaş
ilknur.bektas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Hergün 12.30-13.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1555
ÖK.255555
ÖK.35555
ÖK.455555
ÖK.555555
ÖK.65555
ÖK.755
ÖK.8555