DERS ADI

: Hemşirelik Bakımında Simülasyon Temelli Vaka Analizleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 4113 Hemşirelik Bakımında Simülasyon Temelli Vaka Analizleri SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DİLEK ÖZDEN

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Bu derste öğrenci; özellikli vakalara yaklaşımda simülasyon yöntemi kullanarak analiz etme ve çözümleme becerisi kazanacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Özellikli/ ileri bakım uygulamalarında bilgi edinebilme
2   2. Özellikle/ İleri Simülasyon uygulamalarını gerçekleştirebilme
3   3. Özellikli /İleri bakım uygulamalarını simülasyon eşliğinde analiz edebilme
4   4. Özellikli bakım uygulamalarında karar verme becerisi kazanma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı -Hemşirelik bakım öğreniminde simülasyon kullanımı, yararları Simülasyon türleri Prof. Dr. Dilek Özden Görsel sunum desteği, grup tartışması, beyin fırtınası, soru cevap
2 Parenteral İlaç uygulama hazırlığı simülasyon çalışması Doç.Dr. Gülşah Gürol Arslan Simülasyon temelli öğrenim, video kayıt
3 Parenteral İlaç uygulama hazırlığı çözümleme oturumu Doç.Dr. Gülşah Gürol Arslan Learning Space, grup tartışması, beyin fırtınası, soru cevap, çözümleme yöntemi
4 Entübe hasta bakımına yönelik simülasyon çalışması Dr.Arş.Gör. İlkin Yılmaz Simülasyon temelli öğrenim, video kayıt
5 Entübe hasta bakımına yönelik çözümleme oturumu Dr.Arş.Gör. İlkin Yılmaz Learning Space, grup tartışması, beyin fırtınası, soru cevap, çözümleme yöntemi
6 İdrar retansiyonu olan hastanın bakımına yönelik simülasyon çalışması Doç.Dr. Gülşah Gürol Arslan Görsel sunum desteği, grup tartışması, beyin fırtınası, soru cevap
7 İdrar retansiyonu olan hastanın bakımına yönelik çözümleme oturumu Doç.Dr. Gülşah Gürol Arslan Görsel sunum desteği, grup tartışması, beyin fırtınası, soru cevap, çözümleme yöntemi
8 Ara sınav
9 Ostomi bakımına yönelik simülasyon çalışması Dr.Arş.Gör. Cahide Ayik Simülasyon temelli öğrenim, video kayıt
10 Ostomi bakımına yönelik çözümleme oturumu Dr.Arş.Gör. Cahide Ayik Learning Space, grup tartışması, beyin fırtınası, soru cevap, çözümleme yöntemi
11 Basınç yarası olan hastanın bakımına yönelik simülasyon çalışması Prof. Dr. Dilek Özden Simülasyon temelli öğrenim, video kayıt
12 Basınç yarası olan hastanın bakımına yönelik çözümleme oturumu Prof. Dr. Dilek Özden Learning Space, grup tartışması, beyin fırtınası, soru cevap, çözümleme yöntemi
13 Enteral tüple beslenen hastanın bakımına yönelik simülasyon çalışması Prof. Dr. Dilek Özden Simülasyon temelli öğrenim, video kayıt
14 Enteral tüple beslenen hastanın bakımına yönelik çözümleme oturumu Prof. Dr. Dilek Özden Learning Space, grup tartışması, beyin fırtınası, soru cevap, çözümleme yöntemi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Göriş, S., Bilgi, N., & Bayındır, S. K. (2014). Hemşirelik Eğitiminde Simülasyon Kullanımı. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(2), 25-29.
2. Durmaz Edeer, A. Y. L. İ. N., & Sarıkaya, A. (2015). Hemşirelik Eğitiminde Simülasyon Kullanımı Ve Simülasyon Tipleri. Hemşirelikte Eğitim Ve Araştırma, 12(2), 121-125.
3. Şendir, M., & Doğan, P. (2015). Hemşirelik Eğitiminde Simülasyonun Kullanımı: Sistematik İnceleme.
4. Sezer, H., & Orgun, F. (2017). Hemşirelik Eğitiminde Simülasyon Kullanımı Ve Simülasyon Modeli. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 33(2), 140-152.
5. Gündoğdu, H., & Dikmen, Y. (2017). Hemşirelik Eğitiminde Simülasyon: Sanal Gerçeklik Ve Haptik Sistemler. Journal Of Human Rhythm, 3(4), 173-176.
6. Karaçay, P. (2019). Simülasyonun En İyi Uygulama Standartları. Koç Üniversitesi Hemşirelikte Eğitim Ve Araştırma Dergisi 2019;16 (3): 262-267.
7. Tüzer, H., Dinç, L., & Elçin, M. (2017). Hemşirelik Lisans Eğitimi Simülasyon Uygulamalarında Çözümleme Sürecinin Önemi. Turkiye Klinikleri J Pediatr Nurs-Special Topics, 3(1), 23-7.
8. Yılmaz, D. U., & Akın Korhan, E. (2017). Hemşirelik Eğitiminde Simülasyon Yönteminin Etkinliği: Bir Sistematik İnceleme. Türkiye Klinikleri Hemşirelik Bilimleri Dergisi, 9(3), 218-226.
9. Uslu, Y., Ünver, V., Kocatepe, V., & Karabacak, Ü. (2019). Hemşirelik Eğitiminde Simülasyon Tasarımı Örneği: Güvenli Kemoterapi İlaç Uygulaması. Journal Of Nursing, 27(3), 304-313.
10. Karabacak, Ü., & Uğur, E. (Eds.). (2019). Sağlık Bilimlerinde Simülasyon: Kavramdan Uygulamaya. Nobel Tıp Kitabevleri.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sınavlarda; yorumlama, bellek, karar verme, açıklama, sınıflandırma, bilgilerini birleştirme becerileri değerlendirilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1
2
3
4
5


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara sınav notu: Dönem boyunca 1 adet ödev verilecek olup, ödev notu ortalamasının %50 si+
Final sınav notunun %50 si
Yarıyıl içi notu: Ara Sınav notu
Ders Başarı notu: Yarıyıl içi notunun %50 si + Final veya Bütünleme sınav notunun %50 si
Minimum ders başarı notu: 100 tam not üzerinden 60 tır
Minimum Final ve bütünleme sınav notu: 100 tam not üzerinden 50 dir

Değerlendirme Kriteri

Verilen ödevler ile yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, sınıflandırma, bilgilerini birleştirme becerileri değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr.Dilek Özden
dozden2002@yahoo.com
02324124778

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15355555325
ÖK.25545555555
ÖK.35555555
ÖK.45555555553