DERS ADI

: Dezavantajlı Çocuklar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 2104 Dezavantajlı Çocuklar SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ EMİNE ZAHİDE ÖZDEMİR

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Bu dersin amacı hemşirelik öğrencilerinin dezavantajlı ve özel gereksinimi olan çocuk kavramını, ülkemizde dezavantajlı çocukların durumunu ve bu çocuklara yönelik hizmetler ve yasal düzenlemeler konusunda farkındalık oluşturmaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dezavantajlı çocukların tanımını yapabilme
2   Dünya da ve Türkiye de dezavantajlı çocukların durumunu bilme
3   Dezavantajlı çocukların gereksinimlerini saptayabilme
4   Dezavantajlı çocuklar ve ailelerine yönelik yasal düzenlemeleri bilme
5   Dezavantajlı çocuklar ve ailelerine yönelik hizmetleri bilme
6   Özel gereksinimi olan çocukların büyüme gelişme sürecini bilme
7   Özel gereksinimi olan çocukların sağlık ve eğitim gereksinimlerini tanımlayabilme
8   Özel gereksinimi olan çocuklara ve bakım verenlerin durumunu bilme
9   Dezavantajlı ve özel gereksinimi olan çocuklar için sağlık politikalarını bilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı Dezavantajlı Çocuk Kavramı Prof. Dr. Murat Bektaş Derslere katılım, sunum, tartışma, soru-cevap
2 Dünyada ve Türkiyede Dezavantajlı Çocukların Durumu Dr. Öğretim Üyesi Yasemin SELEKOĞLU OK Derslere katılım, sunum, tartışma, soru-cevap
3 Dezavantajlı Çocuklara Yönelik Yasal Düzenlemeler ve Dezavantajlı Çocuklara Yönelik Hizmetler Dr. Öğretim Üyesi Emine Zahide ÖZDEMİR Derslere katılım, sunum, tartışma, soru-cevap
4 İhmal, İstismar ve Çocuk İzlem Merkezleri Dr. Öğretim Üyesi Emine Zahide ÖZDEMİR Derslere katılım, sunum, tartışma, soru-cevap
5 Sokak Çocukları Dr. Öğretim Üyesi Yasemin SELEKOĞLU OK Derslere katılım, sunum, tartışma, soru-cevap
6 Koruyucu Aile ve Evlat Edinmeye İlişkin Yasal Mevzuat Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Derslere katılım, sunum, tartışma, soru-cevap
7 Kurum Bakımında Olan Çocukların Durumu Dr. Öğretim Üyesi Yasemin SELEKOĞLU OK Derslere katılım, sunum, tartışma, soru-cevap
8 Özel Gereksinimi Olan Çocuklar ve Ailelerin Durumu Dr. Öğretim Üyesi Emine Zahide ÖZDEMİR Derslere katılım, sunum, tartışma, soru-cevap
9 Özel Gereksinimi Olan Çocukların Sağlık Gereksinimleri Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Derslere katılım, sunum, tartışma, soru-cevap, film izlemi ve yorumlanması
10 Özel Gereksinimi Olan Çocukların Eğitim Gereksinimleri Dr. Öğretim Üyesi Yasemin SELEKOĞLU OK Derslere katılım, sunum, tartışma, soru-cevap, film izlemi ve yorumlanması
11 Proje Sunumu (Özel Gereksinimi Olan Çocuklara İlişkin Toplumsal Farkındalık) Prof. Dr. Murat Bektaş Grup Çalışması, Araştırma, Kendi Kendine Öğrenme
12 Proje Sunumu (Özel Gereksinimi Olan Çocuklara İlişkin Toplumsal Farkındalık) Dr. Öğretim Üyesi Yasemin SELEKOĞLU OK Grup Çalışması, Araştırma, Kendi Kendine Öğrenme
13 Proje Sunumu (Özel Gereksinimi Olan Çocuklara İlişkin Toplumsal Farkındalık) Dr. Öğretim Üyesi Emine Zahide ÖZDEMİR Grup Çalışması, Araştırma, Kendi Kendine Öğrenme
14 Proje Sunumu (Özel Gereksinimi Olan Çocuklara İlişkin Toplumsal Farkındalık) Prof. Dr. Murat Bektaş Grup Çalışması, Araştırma, Kendi Kendine Öğrenme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yalçın H. (2021). Dezavantajlı Çocuklar.KTO Karatay Üniversitesi Yayınları. Konya.
Öcal A (2015). Dezavantajlı Gruplar ve Sosyal Bilgiler. PEGEM, Ankara.
Kahraman, F., & Kahraman, A. B. (2017). Dezavantajlılığın çocuk halleri: Dünyada ve Türkiye de dezavantajlı gruplarda yer alan çocukların durumu.
Aykurt, A. Y. (2020). 21. Yüzyıl da Sosyal Sorunlar Ve Dezavantajlı Gruplar. Journal of Awareness (JoA), 5(3), 427-448.
Şen, B. (2021). Mevcut kimliğine göre dezavantajlı çocuklar. Edt: Dilek Erol. Erken çocukluk döneminde dezavantajlı çocuklar içinde. Ankara: Eğiten Kitap.
Yüksel, M., Adıgüzel, O., & Yüksel, H. (2014). Dünyada ve Türkiye de Sosyal Politika Temelinde Dezavantajlı Bir Grup Olarak Çocuk İşçiler Realitesi. Kastamonu Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(4), 23-34.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derslere katılım, sunum, tartışma, soru-cevap,kendi kendine öğrenme, video gösterimi, film izleme ve yorumlama, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1
2
3
4
5


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dersin Değerlendirilmesinde yarıyıl içi hesaplamaların belirlenmesinde vize notunun %50'si ve final notu yerine geçecek olan proje sunumunun %50 si alınarak başarı notu belirlenecektir.

Değerlendirme Kriteri

Sınavda; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, sınıflama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Murat BEKTAŞ
02324124782 murat.bektas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 2 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 9 1 9
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Proje Hazırlama 4 4 16
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 52

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15555555555
ÖK.2555555
ÖK.3555555
ÖK.455555555555
ÖK.555
ÖK.655
ÖK.755
ÖK.855
ÖK.9555