DERS ADI

: Atılganlık

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 2080 Atılganlık SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ZEKİYE ÇETİNKAYA DUMAN

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kişilerarası ilişkilerdeki davranış biçimlerini tanıma
2   Atılgan olmaya yönelik duygu ve düşünceleri tanıma
3   Atılgan olmaya yönelik engellerini farketme
4   Duygu ve düşüncelerini uygun biçimde ifade edebilme
5   Hayır diyebilmeyi öğrenme
6   Kendine güvenli davranabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı ve Atılganlık kavramı ve kendini tanıma Doç. Dr. Neslihan Günüşen Soru Cevap, tartışma
2 Atılganlık kavramı ve kendini tanıma egzersizleri Doç. Dr. Neslihan Günüşen Soru Cevap, tartışma
3 Davranış tipleri, pasif, saldırgan, manipulative ve atılgan Dr. Öğretim Üyesi Gülsüm Zekiye Tuncer Soru Cevap, rol play, tartışma, kısa video gösterimi
4 Davranış tipleri, pasif, saldırgan, manipulative ve atılgan egzersizleri Dr. Öğretim Üyesi Gülsüm Zekiye Tuncer Soru Cevap, rol play, tartışma, kısa video gösterimi
5 Atılganlığı etkileyen faktörler (bilişsel çarpıtmalar, performans kaygısı) Prof.Dr.Zekiye Çetinkaya Duman Soru Cevap, rol play, tartışma
6 Atılganlığı etkileyen faktörler (bilişsel çarpıtmalar, performans kaygısı) uygulama Prof.Dr.Zekiye Çetinkaya Duman Soru Cevap, rol play, tartışma
7 Hayır diyebilme Prof. Dr. Zekiye Çetinkaya Duman Soru Cevap, tartışma, rol play
8 ARA SINAV Hayır Diyebilme Uygulaması Prof. Dr. Zekiye Çetinkaya Duman
9 İstekte bulunma ve uygulama Prof.Dr.Zekiye Çetinkaya Duman Soru Cevap, tartışma
10 Geribildirim alma ve verme Doç. Dr. Sibel Coşkun Badur Soru Cevap, rol play, tartışma
11 Geribildirim alma ve verme uygulama Doç Dr. Sibel Coşkun Badur Soru Cevap, örnek durum tartışması, tartışma, rol play
12 Hemşirelik ve atılganlık 1 Dr. Öğretim Üyesi Gülsüm Zekiye Tuncer Soru Cevap, tartışma
13 Hemşirelik ve atılganlık uygulama 2 Doç. Dr Sibel Coşkun Badur Soru Cevap, grup tartışması
14 Dersin değerlendirilmesi Prof. Dr. Zekiye Çetinkaya Duman

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Marie Haddou. (2018). Hayır Demeyi Bilmek. 11. Baskı İletişim Yayınları
Şengül YAMAN EFE. (2007). Hemşirelikte Atılganlık. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 10: 3. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/29374
Demet GÜRÜZ, Ayşen TEMEL EĞİNLİ. (2016). İletişim Becerileri. Nobel Kitap Evi.
Münire Temel. (2017). Sağlık Örgütlerinde Çatışma: Nedenleri, Yönetimi Ve Çözüm Önerileri. İ.Ü. Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Dergisi, ISSN:2147-7892, Cilt 5, Sayı 2. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/351577
Fennel, MJV. (2009) Overcoming Low Self-Esteem: A Self-Help Guide Using Cognitive Behavioral Techniques. USA.
Baltaş, A., Baltaş, Z. Stres ve başa çıkma yolları. Remzi Kitabevi, 2000, İstanbul.
Onbaşıoğlu, M. Stresle Baş etmede zihinsel yöntemler. Türk Psikoloji Bülteni. 2004; 34-35: 103-127.
Özer, K. Ben Değeri Tiryakiliği Duygusal Gerilimle Baş Edebilme. Sistem Yayıncılık. 2000
Psikiyatri Hemşireliği Dergisi
www.psikiyatridizini.org
www.phdernegi.org
http://www.turkhemsirelerdernegi.org.tr
Atatürk Üniversitesi Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi
http://e-dergi.atauni.edu.tr/index.php/HYD
İstanbul Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi
http://www.istanbul.edu.tr/yuksekokullar/floren/yayinlar.htm

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Soru Cevap, Rol play, Tartışma, Power point sunusu
Derslerde kullanılan tüm görsel materyallerde sesli betimleme sağlanmaktadır. (Engelli öğrencilerin talepleri halinde film, video gibi görsele dayalı eğitsel materyallerin sesli betimlemeli şekilleri kullanmaktadır).

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1
2
3
4
5


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirme Yöntemlerine İlişkin Açıklamalar:
Dönem boyunca 1 adet ara sınav (ödev) ve 1 adet final veya bütünleme ile ders
değerlendirmesi yapılacaktır.
Ara sınav (ödev) notu: 1 adet ara sınav (ödev) notunuz yarıyıl içi notu oluşturacaktır.
Yarıyıl içi notu: Ara Sınav (ödev) notu
Ders Başarı notu: Yarıyıl içi notunun %50 si + Final veya Bütünleme sınav notunun %50 si
Minimum ders başarı notu: 100 tam not üzerinden 60 tır.
Minimum Final ve bütünleme sınav notu: 100 tam not üzerinden 50 dir.

Değerlendirme Kriteri

Sınavlarda; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, sınıflama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Zekiye Çetinkaya Duman
z.duman@deu.edu.tr
0 232 412 47 84

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Bağımsız Çalışma 14 1 14
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.134342444
ÖK.213213
ÖK.3243233
ÖK.424323
ÖK.5142233
ÖK.63442244