DERS ADI

: MİMARİ TASARIMA GİRİŞ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MİM 1502 MİMARİ TASARIMA GİRİŞ ZORUNLU 4 4 0 9

Dersi Veren Birim

Mimarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. RENGİN ZENGEL

Dersi Alan Birimler

Mimarlık

Dersin Amacı

Soyut düşünme/ üretme becerilerinin form- fonksiyon- strüktür ilişkileri
değerlendirilerek, çevre ve konu bağlamında somut projeler/ tasarımlar eşliğinde
geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Mimari tasarım problemine yönelik çevresel, işlevsel, biçimsel ve strüktürel bileşenleri kavrayabilme.
2   İnsan, beden, mekan ilişkilerini kavrayabilme ve antropometrik verileri tasarım sürecinde kullanabilme.
3   Basit işlevli mekanlarda form, fonksiyon ve strüktür ilişkilerini çözebilme
4   Mekanlar arası hiyerarşik ilişkileri kurarak kapalı, yarı açık ve açık hacimleri tasarlayabilme.
5   Farklı iletişim araçlarını (sözel, yazılı, dijital) kullanarak projesini sunabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MİM 1507 - TEMEL TASARIM

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1.hafta: Tanışma, konuların ve sürecin aktarılması
2 2.hafta: Doğal ve yapılı çevre farkındalığı, insan-çevre-beden ilişkisi
3 3.hafta: Basit işlevli bir strüktür tasarımı
4 4.hafta:Basit işlevli bir strüktür tasarımı
5 5.hafta: Basit işlevli bir strüktür tasarımı
6 6.hafta: Basit eylemler barındıran kapalı ve yarı açık mekan tasarımı
7 7.hafta: Basit eylemler barındıran kapalı ve yarı açık mekan tasarımı
8 8.hafta: Basit eylemler barındıran kapalı ve yarı açık mekan tasarımı
9 9.hafta:Bir ya da birkaç birimden oluşan bir mekansal ünitenin kapalı, yarı açık ve açık mekan kurgusunun çözülmesi
10 10.hafta: Bir ya da birkaç birimden oluşan bir mekansal ünitenin kapalı, yarı açık ve açık mekan kurgusunun çözülmesi
11 11.hafta: Bir ya da birkaç birimden oluşan bir mekansal ünitenin kapalı, yarı açık ve açık mekan kurgusunun çözülmesi
12 12.hafta:Birden çok birimden oluşan bir mekansal ünitenin kapalı, yarı açık ve açık mekan kurgusunun çözülmesi
13 13.hafta: Birden çok birimden oluşan bir mekansal ünitenin kapalı, yarı açık ve açık mekan kurgusunun çözülmesi
14 14.hafta: Birden çok birimden oluşan bir mekansal ünitenin kapalı, yarı açık ve açık mekan kurgusunun çözülmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yardımcı Kaynaklar:
Altun, D., Uzun, İ. (edt) (2012). Noktadan Mekana: Dokuz Eylül Üniversitesi Mimari Tasarım
Birinci Sınıf İşler-Çalışmalar, İstanbul: Yalın Yayıncılık.
Arıtan, Ö., Taşçı, B., Güller, E., Özdemir, N. (edt) (2018). ). Noktadan Mekana 2: Dokuz Eylül
Üniversitesi Mimari Tasarım Birinci Sınıf İşler-Çalışmalar, İstanbul: Yalın Yayıncılık.
Ching, Francis D. (2004). Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen, Yem Yayınları, İstanbul, 2002.
Şahinler, O., Kızıl, F. (2006). Mimarlıkta Teknik Resim, YEM, İstanbul.
Khan Academy, Udemy vb. online eğitim platformları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler/Uygulama: Konuyla ilgili öğrenciler ve öğretim üyeleri tarafından temaya giriş
niteliğinde sunum ve tartışmalar gerçekleştirilecektir. Öğrenciler iki ve üç boyutlu (çizim +
maket) mimari tasarım egzersizlerini kritikler eşliğinde gerçekleştirecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRJ Proje
2 BNS Başarı Notu PRJ*1


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri


Sınıf içi uygulamalar: Proje %100 (ÖK1, ÖK2, ÖK3, ÖK4, ÖK5)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Her dersin uygulaması için duyurulan malzeme ve
ekipmanların öğrenciler tarafından hazır edilmesi gerekmektedir.
Derse katılım ve yönergelerin izlenmesi, performans değerlendirmesi kapsamında önemlidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr.Rengin Zengel,
rengin.zengel@deu.edu.tr
05336135006,
02323018455

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

duyurulacaktır

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 4 52
Uygulama 12 4 48
Örnek olay çalışması 1 4 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 10 120
Sunum Hazırlama 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 225

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15
ÖK.245
ÖK.3543
ÖK.454
ÖK.55