Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Maden Mühendisliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. AHMET HAMDİ DELİORMANLI |
Dersi Alan Birimler |
Maden Mühendisliği |
Dersin Amacı |
Ders kapsamında uzaktan algılama yöntemleri hakkında ön bilgiye sahip olmayan öğrencilere, uzaktan algılamanın temel prensiplerinin verilmesi ve madencilik faaliyetlerindeki kullanım alanlarının tanıtılması amaçlanmaktadır. Bu amaca uygun olarak derste uzaktan algılamanın temelini oluşturan elekromanyetik radyosyonun genel hatları ve uzaktan algılamanın veri tipleri ve genel tanımlamaları öğrencilere verilecektir. Bununla birlikte uzaktan algılama veri sistemleri ile birlikte kullanılan konumlandırma ve harita projeksiyonları konusunda öğrencilerin bilgilerini kullanmaları hedeflenmiştir. Öğrencilerin uzaktan algılama ile görüntülerin çeşitli analiz metodlarını anlamaları ve madencilik faaliyetlerindeki uygulamalarıda dersin ana amaçlarındandır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Uzaktan Algılama Ve Görüntü Yorumlama (Lıllesand.Kıefer.Chıpman) - Thomas Lillesand - Ralph W. Kiefer - Jonathon Chipman (Çeviren:Prof.Dr. Kaan Şevki Kavak) |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Sunum, uzaktan algılamada kullaılan yazılımlar ve materyeller, ödev hazırlanması |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
ÖÇ1-3: Ara sınav ile değerlendirilecek. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Ders içindeki uygulamalar ve örnekler gerçek saha verilerini içerecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Doç.Dr. Ahmet Hamdi Deliormanlı |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba 10:00-12:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|