Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Maden Mühendisliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. HAYATİ YENİCE |
Dersi Alan Birimler |
Maden Mühendisliği |
Dersin Amacı |
Yeraltı metal madenciliğinde büyük hazırlıkların (ana galeri, desandre ve kuyu) yapılması, damar içi hazırlıkları, kuyu dibi galerileri, ana katlar arasında yapılan hazırlıklarda ve üretimde delme patlatma yönteminden faydalanılır. Maden yatağının geometrisine bağlı olarak seçilen yeraltı üretim yöntemiyle birlikte farklı delgi paternleri ve patlayıcı tipleri kullanılmaktadır. Patlatmanın başarısı, uygun düzende ve uygun çaplar da delik delinmesi, delinen bu deliklere uygun özelliklerde ve miktarlarda patlayıcı şarj edilmesi ile mümkün olabilmektedir. Dersin amacı yeraltı metal madenciliğinde uygulanan üretim yöntemlerine göre uygun delik delme ve patlayıcı özelliklerinin belirlenmesidir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Gustafsson, R. (1973). Swedish Blasting Technique , Published By SPI., Gothenberg, Sweden |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Sunum, Ödev |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Arasınav : ÖÇ1 ,ÖÇ2, ÖÇ3,ÖÇ4 |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Yrd.Doç.Dr. Alper GÖNEN (Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Maden Mühendisliği Bölümü Tınaztepe Kampüsü Buca/İzmir) |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Daha sonra, ilgili dönemin ders yükü göz önüne alınarak belirlenecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|