DERS ADI

: BİLİMSEL ARAŞTIRMALARDA SÖZLÜ VE YAZILI ANLATIM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
JEO 4190 BİLİMSEL ARAŞTIRMALARDA SÖZLÜ VE YAZILI ANLATIM SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Jeoloji Mühendisliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. EMRAH YALÇIN ERSOY

Dersi Alan Birimler

Jeoloji Mühendisliği (İ.Ö)
Jeoloji Mühendisliği

Dersin Amacı

Araştırma sonuçlarının yazılı, sözlü ve poster olarak sunumu.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkçe yazım kurallarını uygun olarak bir konuyu yazılı ve sözlü olarak anlatabilmek için uygun yöntem ve planı belirtebilme, (BİLGİ)
2   Bilimsel araştırmalarda kaynaklardan yapılan alıntıları raporun ilgili bölümüyle ilişkilendirebilme, (KAVRAMA)
3   Blimsel araştırmalarda bulgu yargı ve önerileri organize edebilme, (UYGULAMA)
4   Bilimsel araştırmalarda bulgu yargı ve önerilerin sözlü ve yazılı anlatımda kullanılabilirliğini irdeleyebilm, (ANALİZ)
5   Blimsel çalışmaların sonuçlarını değerlendirebilme, (SENTEZ)

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Anlatım ve yazım kuralları
2 Anlatım türleri
3 Yazı türleri
4 Bilimsel Anlatım
5 Bilimsel araştırma yazılarında yöntem ve plan
6 Sözlü sunum
7 Ara sınav
8 Poster Hazırlama
9 Raporlarda içerik ve biçim
10 Bilimsel araştırmalarda kaynak gösterme
11 Bilimsel araştırmalarda bulgular ve yorum
12 Bilimsel araştırmalarda yargı ve öneriler
13 Ödev sunumu
14 Rapor ve poster hazırlama ve sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynaklar:
1. Day, R.A., 1996, Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır , Çev. G.A. Altay, TÜBİTAK Yayınları, Bilgi Dizisi, No.6, Ankara.
2. Adalı, O., 1982, Yüksek Öğrenimde Sözlü ve Yazılı Anlatım, Aydın Yayınevi, İzmir.Yardımcı kaynaklar:
1. Bayramıçlılar Ö., Sarıtosun N. ve Ak N., 1988, Sözlü, Yazılı ve Bilimsel Anlatım Tekniği, Cem Yayınevi, Kültür Dizisi, İstanbul.
2. Karasar, N., 2011, Araştırmalarda Rapor Hazırlama, 16. Basım, Nobel Yayın Dağıtım/
Eğitim Bilimleri Dizisi, İstanbul,152 s.
Yardımcı kaynaklar:
TDK İmla Kılavuzu
Klasikleşmiş Türkçe Romanlar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Görsel-işitsel anlatım ve uygulamalı öğretme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ*0.20+OD *0.30+FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ*0.20+OD *0.30+BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Öğrenme çıktılarının içerdiği kuramsal bilgiler ara sınavda (1. vize) ve yılsonu (final) sınavında ölçülecektir .
2. Okudukları klasik Türk romanlarının özeti ödev olarak sunulacaktır.
3. Okudukları klasik Türk romanlarından birinin özetini poster olarak hazırlanacaktır.
4. Seçtikleri bir konuda sözlü sunum yapacaklardır.
5. "Ödev" notu, yukarıdaki 2. 3. ve 4. maddelerdeki değerlendirmelerin (sömestr başında ilan edilecek oranlarda) ortalamasından elde edilecek nottur.

Değerlendirme Kriteri

Ödevlerin değerlendirilmesinde temel ölçüt çalışmaların özgünlüğü olacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tahir.emre@deu.edu.tr
0532 490 12 83
301 73 22

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi: 13 00-14 00
Perşembe: 13 00-14 00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 12 2 24
Ders anlatımı 12 2 24
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Final sınavına hazırlık 1 15 15
Ödev hazırlama 2 5 10
Sunum hazırlama 1 5 5
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 12 1 12
Kitap Okuma 5 5 25
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 129

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.555