Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
İnşaat Mühendisliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. YELİZ YÜKSELEN AKSOY |
Dersi Alan Birimler |
İnşaat Mühendisliği |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, zemin mekaniğinin temel prensiplerini öğrencilere tanıtmak, ve zemin özeliklerinin sınıflandırma, sıkıştırma, sızma, sıkışma, konsolidasyon ve kayma dayanımı problemlerinin çözümünde kullanımını kavratmaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Craig, R.F. (2004) Craig's Soil Mechanics, Spon Press, Taylor & Francis Group, London, England, Seventh Edition, ISBN: 0-415-32703-2 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders konuları sınıfta anlatılacak, konuların pekiştirilmesi için sınıf içi uygulamaları yapılacaktır. Ayrıca her öğrencinin farklı veriler ile bir zonlu dolgu baraj zemin malzemelerinin sınıflandırma ve sıkıştırma değerlendirmeleri, bir palplanş duvarı altından sızma, bir kıyı yol dolgusu altındaki bir kil tabakasının sıkışma ve konsolidasyonu, kesme kutusu ve üç ekseni basınç deney bulgularının değerlendirilmesi konularında mühendislik çözümlemeleri yapmaları ve raporlandırmaları sağlanacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Başarı notu, bağıl not sistemi uygulanarak belirlenecektir. |
Değerlendirme Kriteri |
ÖÇ1-7 Sınavı soruları ve ödev raporları değerlendirilmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
En az %70 devamın sağlanması, ödevlerin verilen süreler içinde ve başarılı olarak yapılmış olması gerekmektedir |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Doç.Dr. Yeliz Yükselen Aksoy: yeliz.yukselen@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Yarıyılın ilk haftası içinde öğretim üyeleri tarafından duyurulacaktır. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|