DERS ADI

: TEDARİK VE SERVİS SİSTEMLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
END 4804 TEDARİK VE SERVİS SİSTEMLERİ ZORUNLU 4 0 0 5

Dersi Veren Birim

Endüstri Mühendisliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. HASAN SELİM

Dersi Alan Birimler

Endüstri Mühendisliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere endüstri mühendisliği araçlarının ve tekniklerinin tedarik zinciri yönetimi ve servis sistemlerinin tasarımında, değerlendirilmesinde ve geliştirilmesinde nasıl kullanıldığını öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tedarik zincirleri ve servislerin özelliklerini ve yönetim stratejilerini kavrama
2   Servis sistemlerini tasarlayabilme
3   Servis operasyonlarını etkin ve etkili bir şekilde yönetebilme
4   Tedarik zincirleri ve servis sistemlerinin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini tanımlayabilme
5   Tedarik zincirleri ve servis sistemleri yönetiminde dikkate alınması gereken etik ilkeleri kavrama

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tedarik Zinciri Yönetimi, Temel Kavramlar ve Tanımlar
2 Servis Sistemleri, Temel Kavramlar ve Tanımlar
3 Operasyonlar Yönetiminin Tarihsel Gelişimi
4 Operasyonlar Yönetiminde Yeni Gelişmeler, Servis Sektöründe Operasyonlar Yönetimi
5 Temel Rekabet Stratejileri, Strateji Geliştirme ve Uygulama Süreçleri
6 Küresel Ortamda Operasyonlar Yönetimi Stratejileri
7 Ürün Tasarımı, Ürün Geliştirme Sistemi, Ürün Yaşam Döngüsü
8 Kalite Fonksiyon Yayılımı, Ürün Tasarımında Etik ve Çevresel Boyutlar, Yasal Koşullar ve Endüstriyel Standartlar, Servis Tasarımı
9 Bekleme Hattı (Kuyruk) Sistemleri ve Servis Sistemlerindeki Önemi
10 Bekleme Hattı (Kuyruk) Sistemleri ve Servis Sistemlerindeki Önemi
11 İnsan Kaynakları Yönetimi
12 İş Tasarımı ve Ergonomik Faktörler
13 Tedarik Zinciri Yönetimi
14 Tedarik Zinciri Yönetimi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Heizer, J., Render, B., & Munson, C. (2020). Operations management: sustainability and supply chain management. Pearson.
Haksever, C., & Render, B. (2013). Service management: An integrated approach to supply chain management and operations. FT Press.
Haksever C, Render B., Russell R.S., Murdick R. G. (2000) Service Management and Operations, Prentice Hall.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler ve sınıf içi tartışmalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.50 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

VİZE: %50
FİNAL: %50

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hasan.selim@deu.edu.tr
seren.ozmehmet@deu.edu.tr
gonca.tuncel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 4 56
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 13 13
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.124
ÖK.233
ÖK.33534
ÖK.44443
ÖK.54544