DERS ADI

: SİYASET PSİKOLOJİSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KMY 4022 SİYASET PSİKOLOJİSİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Kamu Yönetimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. LEVENT YILMAZ

Dersi Alan Birimler

Kamu Yönetimi
Kamu Yönetimi (İ.Ö)

Dersin Amacı

Siyasallaşan veya siyaset dünyasından uzak duran ya da siyasal aktivizmini bir süre sonra, çeşitli nedenlerle terk eden bireylere etki eden toplumsal ve psikolojik faktörler üzerinde düşünme ve tartışma için gerekli kuramsal bilgi bu ders kapsamında verilir. Farklı siyasallaşma türleri ve araçları konusunda bilgi dağarcığının oluşması ve bunlar arasında bir karşılaştırma yapabilme yetisinin gelişmesi bu dersin temel amacıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Siyasal aktör olarak siyaset sahnesinde yer alan bireyleri etkileyen psikolojik ve toplumsal faktörlerin bilgisini sunma
2   Teorik bilgiyi pratiğe aktarabilme, uygulamaları analiz edebilme ve paylaşabilme becerisi kazanma
3   Siyasal yaşam öyküleri analizini yapma yetisi kazanma
4   Politikleşme ve apolitikleşmenin psiko-sosyolojik dinamiklerini inceleme
5   Siyasal çözümleme yapma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin temel kavramlarına giriş
2 Siyasal toplumsallaşmada kuramsal yaklaşımlar
3 Siyasal toplumsallaşmanın etmenleri: birincil ve ikincil gruplar
4 Siyasal toplumsallaşma analizleri: siyasi yol haritası, biyografik kırılma, vs.
5 Siyasal radikalleşme
6 Siyasal şiddet I
7 Siyasal şiddet II
8 Ara Sınav
9 Ara Sınav
10 Siyasal yabancılaşma
11 Siyasal aktivizmin terki
12 Yaşam öykülerinin analizi
13 Yaşam öykülerinin analizi
14 Yaşam öykülerinin analizi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Şükrü Aslan, 1 Mayıs Mahallesi. 1980 öncesi Toplumsal Mücadeleler ve Kent, İletişim Yayınları, 2004.
Mounia Bennani-Chraibi, «Çağdaş Fas ta militan hareketlere süreçsel bir yaklaşım için öneriler», içinde F. Ergut & M. Tunçay & A. Uysal, Tarihsel Sosyoloji, Tarih Vakfı Yayınları/Dipnot Yayınları, 2007.
Ruşen Çakır, Derin Hizbullah, İslamcı Şiddetin Geleceği, Metis Yayınları, Siyahbeyaz Dizisi, 2001.
Michel Foucault, Kliniğin Doğuşu, Epos Yayınları, 2002.
John L. Esposito, Kutsal Olmayan Savaş. İslamcı Terör, Oğlak Bilimsel Kitaplar, 2002.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik anlatım. Bununla birlikte öğrencilerin, öğretim üyesi tarafından verilecek listede yer alan kitaplardan birini alıp analiz etmesi beklenir.
Bir önceki dersin hatırlatılması.
Dersin temel kaynakları ve diğer kaynaklardan yararlanılarak oluşturan bir sunum eşliğinde ders anlatımı.
Verilen konuların tartışması, analizi.
Dersi öğrencinin de katılımıyla yürütme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DIC Dönemiçi Çalışma
2 ARS Arasınav
3 YIN Yarıyıliçi Notu DIC * 0.40 + ARS * 0.60
4 FN Yarıyılsonu Sınavı
5 BNS BNS YIN * 0.40 + FN * 0.60
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aysen.uysal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13.30 16.30
(Haftanın geri kalanında e-posta yoluyla iletişim kurmak mümkündür.)

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 30 30
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 127

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.111111111
ÖK.211111111
ÖK.311111111
ÖK.411111111
ÖK.511111111