DERS ADI

: SÜREÇ İYİLEŞTİRME TEKNİKLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EMT 2016 SÜREÇ İYİLEŞTİRME TEKNİKLERİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Ekonometri

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. MURAT TANIK

Dersi Alan Birimler

Ekonometri
Ekonometri (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere, bir kuruluş içerisindeki faaliyetleri süreç olarak tanımlama, bu süreçleri yönetme ve iyileştirme için kullanılabilecek teknikleri öğretmektir. Bir kuruluşun performans yönetim sistemi ile süreç performansının nasıl ilişkilendirilebileceği hakkında bir fikir oluşması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Süreç ve süreç yönetimini tanımlamak
2   Süreçleri oluşturma yöntemlerini tanımlamak
3   Bir sürecin performansını yönetmek için kullanılabilecek performans ölçüm sistemlerini göstermek.
4   Bir sürecin iyileştirilmesi için kullanılabilecek teknikleri tanımlamak.
5   Süreçler arası etkileşimleri çözümlemede izlenecek yolları ve yaklaşımları tanımlamak ve uygulamak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1 Süreç yönetimi ile ilgili tanımlar
2 2 Sürecin elemanları (anatomisi): Girdiler, çıktılar, kaynaklar, işlemler, süreç arayüzleri, yapı ve performans ölçüleri
3 3 Sürecin tanımlanma teknikleri: sistem haritaları, çapraz fonksiyonel haritalar, iş akış şemaları
4 4 Süreç haritası oluşturma yöntemleri, Süreç haritası uygulama örnekleri
5 5 Süreç yönetimi ve PUKÖ modeli
6 6 Süreç performansının ölçülmesi ve iyileştirme
7 7 Kuruluş performansı için performans yönetim sistemleri ve süreç performansı ile ilişkilendirilmesi
8 8 Ara Sınav
9 9 Ara Sınav
10 10 Yedi kalite geliştirme aracı
11 11 Yedi yeni araç
12 12 Altı Sigma
13 13 Yalın üretim
14 14 Sektör uygulama örnekleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Harrington, H. J. (1991) Business Process Improvement, Mc-Graw Hill, New York.
Filiz Eyüboğlu (2010) Süreç Yönetimi ve Süreç İyileştirme, Sistem Yayıncılık
Process Management, J.Becker, Springer, Germany, 2003
Process Management, E.h. Welan, Mc-Graw Hill, 2003, USA
Management by Process, J. Jeston, J. Nelis, Heiemman, 2008, USA

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım Metodu, Soru-Cevap Metodu, Tartışma Metodu ve Problem Çözme Metodu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DIC Dönemiçi Çalışma
2 ARS Arasınav
3 YIN Yarıyıliçi Notu DIC * 0.50 + ARS * 0.50
4 FN Yarıyılsonu Sınavı
5 BNS BNS YIN * 0.40 + FN * 0.60
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr.İpek Deveci Kocakoç ipek.deveci@deu.edu.tr
Doç.Dr.Murat Tanık murat.tanik@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Konu Hakkında Hazırlık 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 17 17
Final Sınavına Hazırlık 1 24 24
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 115

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51