DERS ADI

: İKTİSAT METODOLOJİSİ VE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IKT 2003 İKTİSAT METODOLOJİSİ VE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

İktisat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. AYÇIL YÜCER ARIKAN

Dersi Alan Birimler

İktisat
İktisat (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bilimsel bilgiyi diğer bilgi türlerinden ayırt ederek iktisadi olguların ve sorunların analizinde bilimsel bir yaklaşım geliştirebilmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yöntem, yaklaşım ve teknikler arasındaki farkları ayırt edebilme
2   Bilimsel teorilerde bulunması zorunlu nitelikleri değerlendirebilme
3   Bilimsel yaklaşımlar arasındaki farkları ortaya koyabilme
4   Bilim, pozitif bilim, normatif bilim kavramları çerçevesinde iktisat bilimindeki teorileri değerlendirebilme
5   Bir bilimsel eserin taşıması gereken şekil şartlarını değerlendirebilme
6   Bilim felsefesi çerçevesinde iktisat teorilerini inceleyebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Epistemolojiye Giriş ve Eflatun'un Bilgi Diagramı
2 Bilimsel Bilginin Temel Özellikleri
3 Sosyal Bilimlerin Zorlukları
4 Mantık Biliminde ve Diğer Formel Bilimlerde Akılcılık
5 Safsatalar Işığında Demagoji ve Bilim Dışı Akıl Yürütme
6 Tümevarımcılık ve Saf Akılcılığın Eleştirisi
7 Tümevarımcılık ve Nesnellik
8 Yanlışlamacılık-Doğrulamacılık Farkı ve Tümevarımın Bir Eleştirisi Olarak Yanlışlamacılık
9 Yanlışlamacılığa Göre Bilimsel Bilginin Üretilmesi
10 Yapılar Halinde Teoriler: Lakatos'un Araştırma Programları
11 Yapılar Halinde Teoriler: Kuhn'un Paradigmaları
12 "İktisat bilim midir " Tartışması
13 Kaynakçanın ve Kaynak Seçiminin Önemi: Bilimsel Endeksler, Yayın Türleri ve Yayıncılar
14 Atıf ve Kaynakça Yöntemleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Alan F. Chalmers, Bilim Dedikleri, Paradigma Yay, İstanbul, 2016.
Ömer Demir, İktisat Metodolojisi, Sentez Yay., Bursa, 2012.
Marc Blaug, İktisatta Yöntem, Eflatun Yayınevi, İstanbul, 2009.
Marcel Boumons & John B. Davis, Economic Methodology Palgrave Macmillan, Hampshire, 2010.


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derste diyalektik bir yöntem takip edilerek öğrenciler düşünmeye ve sorgulamaya yönlendirilecektir. Her konu belirli bir pencereden anlatıldıktan sonra, tersi bakış açısından da değerlendirilecek ve bu sayede öğrencilerin zihninde kendilerine ait soruların belirmesine çalışılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 YIN Yarıyıliçi notu ARS * 1
3 FN Yarıyılsonu sınavı
4 BNS BNS YIN * 0.40 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar(ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 2 28
Ara sınava hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Diğer 2 3 6
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 106

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1111
ÖK.211
ÖK.311
ÖK.411
ÖK.51
ÖK.61