DERS ADI

: KAT HİZMETLERİ YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TMT 3033 KAT HİZMETLERİ YÖNETİMİ SEÇMELİ 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ ZEHRA CEREN MİRAL ÇAVDIRLI

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere bir otelin temizlik operasyonu, departmanın otel misafirlerine etkin hizmet sağlamak için gerçekleştirdiği çeşitli süreç ve prosedürler hakkında eksiksiz bir bakış açısı sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kat hizmetleri departmanının otelin diğer departmanları ile kurduğu iletişimin önemini açıklayabilmek için otel işletmelerinde kat hizmetleri departmanının rolünü açıklayabilmek.
2   Performans ölçüm standartlarının kat hizmetleri departmanında planlama ve organizasyon açısından nasıl kullanıldığını açıklayabilmek için kat hizmetleri departmanının etkin yönetimi için gerekli olan yönetimsel yeteneklerin neler olduğunu anlayabilmek.
3   Emniyet ve güvenlik konularının kat hizmetleri personelini hangi açılardan etkilediğini açıklayabilmek için konaklama işletmelerinde emniyet ve güvenlik gereksinimini kavrayabilmek ve açıklayabilmek.
4   Oda temizliğinde etkin işgücü ve materyal kullanımı prosedürlerini geliştirebilmek için kat hizmetleri departmanının oda temizliğine ilişkin görevlerini listeleyebilmek.
5   Envanter yönetimi ve envanter kontrolü konularının önemini tartışabilmek için envanter düzenini etkileyen faktörleri açıklayabilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse Genel Bakış / Kat Hizmetleri Departmanının Konaklama İşletmelerindeki Rolü
2 Kat Hizmetleri Yöneticisinin Görev ve Sorumlulukları / Sistematik Yaklaşım
3 Kat Hizmetleri Departmanında planlama ve Organizasyon
4 Kat Hizmetleri ve İnsan Kaynakları
5 Envanter Yönetimi ve Maliyet Kontrolü
6 Emniyet ve Güvenlik Konuları
7 Vize öncesi genel değerlendirme
8 Oda Temizleme Süreci ve Prosedürleri
9 Tavan, Duvar, Mobilya Yataklar/Üniformalar
10 Kat Hizmetleri Departmanında Vardiya Programı Hazırlama
11 Kat Hizmetleri Yönetimi Günlük Programı
12 Dönem Ödevi Sunumları
13 Dönem Ödevi Sunumları
14 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Thomas J.A. Jones, Professional Management of Housekeeping Operations, 4th Edition, John Wiley & sons, Inc,2005.
2. Margaret M. Kappa, Aleta Nitschke and Patricia B. Schappert, housekeeping Management, 2nd Edition, Educational Institute, American Hotel & Motel Association, 1997.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders: Her hafta 3 saat teorik ders yapılacaktır.
2. Tartışma: Üçüncü ders saatinin son 20 dakikasında seçilen konular üzerinde sınıf içi tartışmalar yapılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARA SINAV
2 ODV ÖDEV PROJE
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + ODV * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Traits / Performance Dimensions Does Not Meet Expectations Meets Expectations Exceeds Expectations
Content
1 Student demonstrates the recognition of the role of the housekeeping department in hotel operations in order to explain the importance of effective communication between housekeeping and other departments of the hotel
2 Student demonstrates the understanding of the managerial skills necessary to efficiently operate the housekeeping department in order to be able to explain how performance standards are used to plan and organize the housekeeping department.
Use of Source
3 Students use sources clearly to support the subject they have explained.
4 Students use academic and non-academic resources like website and reports
Writing
5 Students' assignments include summary, introduction, discussion/main body, conclusion and references

6 Students write their assignments by reasoning and in a logical flow.

Presentation of the Term Projects
7

8 Students present their term projects.

The term project is transferred into presentation order.

9 Students use the time effectively during the presentation.

10 Students communicate effectively with the audience.


Delivery
11 Students submitted their term papers on time.

12 Students present their presentations on the date assigned to them.
Total Score of Student out of 12*3=36

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Derse ve derste yer alan tartışmalara katılım önemli bir gerekliliktir.
4. Derse geç kalınmaması gerekmektedir.
5. Ders süresince tüm elektronik ekipmanlar kapalı durumda tutulmalıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ceren.miral@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Derste duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Ödev Hazırlama 4 1 4
Proje Hazırlama 1 12 12
Sunum Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavı 1 1,5 2
Proje Ödevi 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 87

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.13555
ÖK.23545554
ÖK.3555
ÖK.44555
ÖK.53445