DERS ADI

: YENİLİKÇİLİK YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MNO 4242 YENİLİKÇİLİK YÖNETİMİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ÖMÜR NECZAN ÖZMEN

Dersi Alan Birimler

İşletme
Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce)

Dersin Amacı

Ders, stratejik ve operasyonel düzeylerde yenilikçilliğin yönetimi ile ilgili ana konuları öğrencilerin anlamasını amaçlamaktadır. Ders yenilikçilik kavramını, örgütlerdeki önemini ve farklı yaklaşımların bulgularını çalışmaktadır. Bununlaberaber, derste stratejiler, araçlar, teknikler, yetkinlikler ve yenilikçilik sürecini daha iyi yönetmek için stratejileri şekillendiren dışsal ve içsel faktörler üzerinde durulmaktadır. Buna göre, firmanın yenilikçilik kabiliyeti, yeni projelerin özellikleri, özyetkinlikler, değerlendirme ve fikri haklar gibi konular ele alınmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yenilikçilik, buluş ve araştırma kavramlarını tartışması beklenmektedir.
2   İnovasyon sürecinin ana modellerini keşfetmesi beklenmektedir.
3   Yenilikçiliğin ekonomi, toplum ve örgüt üzerindeki etkisini değerlendirmesi beklenmektedir.
4   Sürdürülebilir rekabetçi avantajı elde etmek için stratejik yönetim ile yenilikçilik arasındaki ilişkiyi keşfetmesi beklenmektedir.
5   Bir örgütün yenilikçilik kabiliyetlerini değerlendirmesi için kavramsal çerçeve geliştirmesi beklenmektedir.
6   Yenilikçilik yönetim süreci ile ilgili bazı problemleri ayırt etmesi beklenmektedir.
7   Yenilikçilik faaliyetlerini haritalandırması için yenilikçilik yönetimi araçlarını kullanması beklenmektedir.
8   Sözlü/yazılı iletişim yetkinliğini geliştirmesi ve bir düşünceyi geliştirip savunabilmesi beklenmektedir.
9   Ettkin bir takım üyesi olmak için gerekli kişiler arası yetkinliği geliştirmesi ve iyileştirmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yenilikçilik nedir Başarılı şirketler nasıl yenilikçi olurlar
2 Yenilikçilik süreci
3 Yaratıcı düşünce
4 İşletme ihtiyaçları: Zorluğu çerçevelemek
5 Yıkıcı yenilikçilik
6 Buluş yetkinlikleri oluşturmak
7 Vaka analizi
8 Belirsizlik altında yenilikçiliği yönetmek
9 Yenilikçilik için stratejiler
10 Yeni işletmeyi geliştirmek, işletme varoluşu
11 Yenilikçi örgütler
12 Vaka analizi
13 Vaka analizi
14 Vaka analizi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Chesbrough, Henry. (2006). Open Business Models: How toThrive in the New InnovationLandscape. Harvard Business School Press.
Chesbourgh, Henry. (2003). Open Innovation: The New ImperativeforCreatingandProfitingfromTechnology. Harvard Business School Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders Anlatımı
2. Vaka Analizleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 OLY OLAY İNCELEMESİ
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + OLY* 0.40 + YYS * 0.30
5 BUT BÜTÜNLEME NOTU
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + OLY* 0.40 + BUT * 0.30


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci yenilikçilik sürecinin her safhasını değerlendirecek ve yorumlayacaktır.
2. Öğrenci yenilik stratejileri ve rekabetçi avantaj arasındaki ilişkiyi kuracaktır.
3. Öğrenci yenilikçilik yönetiminin araçlarını kullanarak yenilikçilik yönetimi sürecini geliştirecektir.
4. Öğrenci yönetim sürecindeki zorlukları eleştirel bir şekilde analiz edecektir.


Örnek Olay Ödevi
1) Olgular/Özet/Örnek Olay : Örnek olay arka planının yönleri, özellikleri, gerçekleri, benzersiz perspektifleri göz önünde bulundurun, (10 Points)
2) Sorun Tanımlama: Sorunları, meseleleri tanımlama(20 Points)
3) Analiz: Örnek olay gerçeklerinin değerlendirilmesi, sorunların değerlendirilmesi (20 Points)
4)Alternatif Çözüm/ Seçenekler/ve En İyi Çözüm: Alternatif seçeneklerin değerlendirilmesi, alternatifler arasında karşılaştırma (20 Points)
5) Öneriler: Gözlemler, eylem planı, kanıtlarla birlikte nihai kararlar (20 Points)
6) Sonuçlar/ Çıktılar: Sorunlara bağlı olumlu/olumsuz sonuçlar (10 Points)
7) Sorusu olan örnek olaylar için soru ve cevap (20 Points)

Bütün Kriterler Aşağıdaki Ölçeğe gore değerlendirilecektir:
Bu belirli unsur yok veya verilen bağlam içinde tamamen yersiz. - Zayıf (%0)
Bu unsur kısmen yok ve bağlama tam olarak uymuyor. - Orta (%40)
Bu unsur tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. - İyi (%60)
Bu unsur iyi ve profesyonel bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. - Çok iyi (%80)
Bu unsurun geliştirilme şekli dikkate değer ve bağlama mükemmel bir şekilde uyuyor. - Mükemmel (%100)

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Kişisel web sayfası: http://kisi.deu.edu.tr/omur.ozmen
E-mail: omur.ozmen@deu.edu.tr
Ofis: 113

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilcektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Diğer: Vaka Analizleri 4 4 16
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Proje Ödevi 4 4 16
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.145
ÖK.25
ÖK.34534
ÖK.455
ÖK.52
ÖK.644
ÖK.7335
ÖK.85
ÖK.95