DERS ADI

: PAZARLAMADA KARAR VERME

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MRK 4242 PAZARLAMADA KARAR VERME SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BİLGE AYKOL

Dersi Alan Birimler

İşletme

Dersin Amacı

Bu ders, öğrencilere gerçek pazarlama problemlerini teşhis etme, bir pazarlama örnek olayını tasarlama, işletmeleri analiz etme ve uygulanabilir öneriler ortaya koyma kabiliyeti sağlamayı amaçlamaktadır. Dersin diğer amacı, öğrencileri gerçek saha çalışması deneyimi elde etmek için teşvik etmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   pazarlamayı araştırma ile bütünleştirebilmek için araştırma sürecini anımsamaları
2   Ulusal çevrede pazarlama sorunlarına farkındalık yaratmak için sahaya çıkmaları
3   Bir pazarlama sorununu teşhis etmek ve bu soruna çözüm ile ilgili öneriler getirmek için sorunu tanımlamaları ve araştırma sürecini pazarlamada örnek olay yapılandırmaya uygulamaları
4   İletişim becerileri göstermek için kendilerinin ve diğer grupların örnek olay çalışma bulgularını sözlü ve yazılı sunumlarla sunmaları
5   Bir takımın parçası olarak etkili biçimde çalışmaları ve hem kendileri hem de grubun tamamı için verimli bir biçimde karşılıklı etkileşimde bulunmaları

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MRK 2001 - PAZARLAMA İLKELERİ

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse giriş
2 Örnek olay nasıl hazırlanır
3 Örnek olay çözümü
4 Sektör analizi ve şirket tarihçesi
5 Örnek olay analizi 1
6 Örnek olay analizi 1
7 Örnek olay analizi 2
8 Örnek olay analizi 2
9 Örnek olay analizi 3
10 Örnek olay analizi 3
11 Örnek olay analizi 4
12 Örnek olay analizi 4
13 Konuk konuşmacı/ Pazarlamada karar vermede güncel konular
14 Konuk konuşmacı/ Pazarlamada karar vermede güncel konular

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kerin, R.A. & Peterson, R.A. (2012). Strategic Marketing Problems: Cases and Comments. Pearson.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatma
2. Grup çalışması
3. Sunumlar
4. Örnek olay çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV 1 ÖDEV 1
2 ODV 2 ÖDEV 2
3 ODV 3 ÖDEV 3
4 ODV 4 ÖDEV 4
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ODV 1 * 0.30 + ODV 2* 0.20 + ODV 3 * 0.40 + ODV 4 * 0.10


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Tüm ödevler, aşağıdaki kriterlere göre değerlendirilecektir.

(1) Firma bilgisi: Şirket demografisini örnek olaydaki bilgilere göre tanımlayın. (10 puan)

Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. Yetersiz (0%)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. Orta (40%)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. İyi (60%)
Bu bileşen iyi ve profesyonelce geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. Çok iyi (80%)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. Mükemmel (100%)

(2) Problem tanımı: Örnek olaydaki problemi ayrıntılı olarak tanımlayın. (20 puan)

Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. Yetersiz (0%)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. Orta (40%)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. İyi (60%)
Bu bileşen iyi ve profesyonelce geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. Çok iyi (80%)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. Mükemmel (100%)

(3) Problem için iki alternatif çözümün tanımlanması: İki alternatif çözüm önerin, bunları ayrıntılı olarak açıklayın ve odak sorunu tam olarak nasıl çözebileceklerini gösterin. (20 puan)

Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. Yetersiz (0%)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. Orta (40%)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. İyi (60%)
Bu bileşen iyi ve profesyonelce geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. Çok iyi (80%)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. Mükemmel (100%)

(4) Alternatif çözümlerin değerlendirilmesi: Odak problemin çözümünde her çözümün avantaj ve dezavantajlarını ayrı ayrı tartışın. (40 puan)

Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. Yetersiz (0%)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. Orta (40%)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. İyi (60%)
Bu bileşen iyi ve profesyonelce geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. Çok iyi (80%)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. Mükemmel (100%)

(5) En iyi çözümün seçilmesi ve uygulanması: Bir önceki aşamada alternatif çözümlerin değerlendirilmesine dayanarak problem için en iyi çözümü seçin ve bu çözümün nasıl uygulanacağını gösterin. (10 puan)

Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. Yetersiz (0%)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. Orta (40%)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. İyi (60%)
Bu bileşen iyi ve profesyonelce geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. Çok iyi (80%)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. Mükemmel (100%)

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenmektedir.
4. Öğrencilerin derse zamanında gelmeleri beklenmektedir.
5. Öğrenciler sunumların zaman limitlerine uymak zorundadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bilge.aykol@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dönem başında duyurulmaktadır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 0 0 0
Vize Sınavına Hazırlık 0 0 0
Final Sınavına Hazırlık 0 0 0
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 0 0 0
Ödev Hazırlama 4 20 80
Sunum Hazırlama 0 0 0
Alan/saha çalışması 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Vize Sınavı 0 0 0
Diğer Kısa Sınav 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155
ÖK.25552
ÖK.35552
ÖK.4
ÖK.5555