DERS ADI

: Din Hizmetleri ve Rehberlik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLS 4488 Din Hizmetleri ve Rehberlik SEÇMELİ 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. YUSUF CEYLAN

Dersi Alan Birimler

İlahiyat
İlahiyat (İ.Ö)

Dersin Amacı

Öğrenci, din hizmetleri alanlarını tanır. Din hizmetlerinin yürütülmesi ile ilgili süreçler ve kurumlar hakkında bilgi sahibi olur. Din hizmetlerinin, ihtiyaç sahibi olan kişi ve kurumlara yönelik planlanması hakkında bilgi sahibi olur ve planlayabilir. Din hizmetleri ve Rehberlik faaliyetlerini yürütebilecek tutum ve davranışları kazanır. Din hizmetleri alanındaki olası sorunların çözümü konusunda gerekli olacak yardım alanları ile ilgili gerekli yeterliliğe ulaşmanın gereğine inanır. Din Hizmetleri alanında, dini tutum ve davranış geliştirmeye yönelik yardım etmenin gereğine inanır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Din hizmetleri ve rehberlik ile ilgili temel kavramları öğrenir.
2   Din hizmetleri ve rehberlik alanını kuramsal ve pratik açıdan tanır.
3   Psikolojik yardım mesleklerini ve dini danışmada din görevlilerinin rolünü tanır
4   Rehberlik ve dini danışmanlıkta din görevlisinin dikkat edeceği ilkeler hakkında bilgi sahibi olur.
5   Ceza evler huzur evleri vb yerlerdeki rehberlik görevleri konusunda bilgi sahibi olur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Din Hizmetleri ve Dini Rehberlik kavramlarını
2 Din Hizmetleri ve Rehberliğin konusu, amacı önemi
3 Din Hizmetleri ve Rehberliği Gerekli kılan nedenler
4 Din Hizmetleri İle ilgili temel kavramlar: Din Hizmetleri, Din Görevliliği, Psikolojik Danışma ve Rehberlik,
5 Dini Danışmanlık ve Din Hizmetleri
6 İngiltere'de ve Amerika'da Din Hizmetleri ve Rehberlik çalışmaları
7 Dini Danışmanlığın Sorunları ve Türkiye'de dini danışmanlık
8 Ara Sınav
9 Engellerlerin Din eğitimi sürecinde bir destek eğitimi olarak Din Hizmetleri ve Rehberlik
10 Cezaevlerinde Din hizmetleri ve Rehberlik
11 Cezaevleri Din hizmetleri ve bu hizmeti yürüten görevlilerin rehberlik yeterliliği
12 Sosyal hizmetlerde Din Hizmetleri ve rehberlik
13 Huzur evlerinde din hizmetleri ve dini rehberlik
14 Aile irşat ve rehberlik bürolarında din hizmetleri ve rehberlik

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Üzeyir Ok, Dinsel Danışmanlığın Teorik Çerçevesi, Ankara 1997;
2. Üzeyir Ok, İnanç Bakım ve Danışmanlığı, İstanbul,2008
3. Bekir Demirkol, Vaizlerin Ehliyetleri ve Mesleğe Yatkınlıkları Üzerine Deneysel Bir Araştırma,, Ankara 1989.
4. Yıldız Kuzgun, Rehberlik ve Psikolojik Danışma, 1991
5. Doğan Cüceloğlu, İnsan ve İnsanlar, İstanbul 1991.
6. Abdülkerim Bahadır, İnsanın Anlam ve Arayışı ve Din, İstanbul 2002
7. Nilüfer Darıca, Özürlü Çocuğu Olan Ailelerde Gözlenen Problemler, 1997
8. Hayati Hökelekli, Din Psikolojisi, Ankara 1993.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sukru.keyifli@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 117

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51