Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
İşletme Fakültesi |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. MÜGE AKNUR |
Dersi Alan Birimler |
İktisat |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilere tarih öncesi dönemden Ortaçağa dek insanlığın fikirlerine, keşiflerine, ve yaratıcı edinimlerine genel bir kronolojik bakış sağlamaktır. Dersin amacı Anadolu, Avrupa, Asya ve Afrikada yaşamış olan Sümerler, Mısırlılar, Hititler, Eski Yunan Uygarlıkları, Makedonya Krallığı, Roma İmparatorluğu ve Bizans İmparatorluğu gibi uygarlıkların felsefe, sanat, mimari, edebiyat, siyaset ve diplomatik ilişkilerine bakarak öğrencilere bu dönemler hakkında bilgi vermektir. Ders ayrıca Orta Çağ Avrupa'sında ulusal monarşilerin ortaya çıkışı, Kutsal Roma İmparatorluğu, Rönasans, Protestant ve Katolik devrimleri, din savaşları, anayasacılık, mutlak karllık yönetimleri konuları üzerinde duracaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Palmira Brummet et. al., Civilization, Past and Present, 9th ed. (New York: Longman, 2000) |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1. Ders |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
1. İncelenen uygarlıklarda (Mısırlılar, Hititler, Frigler, Lidyalılar, Persler, Makedon Krallığı, Roma İmparatorluğu ve Bizans İmparatorluğu) insanlığın fikirleri, keşifleri ve yaratıcı edinimlerini kronolojik biçimde açıklama |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Doç.Dr. Müge Aknur |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|