DERS ADI

: Anadolu'da Neolitik ve Kalkolitik Çağlarda Metalurjik Faaliyetler ve Metal Eserler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARK 2031 Anadolu'da Neolitik ve Kalkolitik Çağlarda Metalurjik Faaliyetler ve Metal Eserler SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Arkeoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ENGİN AKDENİZ

Dersi Alan Birimler

Arkeoloji
Arkeoloji (İÖ)

Dersin Amacı

Dersin amacı ülkemiz sınırlarındaki ve Ortadoğu'daki maden rezervlerinin anlatılması, maden kaynaklarının Prehistorik dönemlerden itibaren kullanımı hakkındaki bilgiler. Kronolojik sırayla Anadolu uygarlıklarında maden kullanımı konusunda bilgi verilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Anadolu ve Ortadoğu'daki maden rezerv bilgilerine sahip olma.
2   Metalurjik faaliyetlerin nasıl yapıldığı konusunda bilgi sahibi olmak
3   Anadolu'da madenciliğin başlangıcı hakkında bilgi sahibi olmak
4   Madeni eser üretim teknikleri ve üretimde kullanılan araç gereçleri tanımak
5   Kronolojik sırayla İlk Tunç Çağı sonuna kadar Anadolu daki uygarlıkların madeni eserlerini tanıyabilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin içeriği, amacı, önemi, faydalanılacak kaynaklar
2 Madencilik ve matalurji hakkında temel kavramların ve terminolojinin verilmesi.
3 Ortadoğu da ve ülkemiz sınırlarındaki maden yataklarının, rezervlerin haritalar yardımıyla anlatılması.
4 Madencilik ve metalurji aşamalarının kronolojik tabloyla anlatımı.
5 Maden çağları öncesi Anadolu.
6 Kalkolitik Çağ da Anadolu daki metalurjik faaliyetler.
7 Kalkolitik Çağ da Anadolu daki metalurjik faaliyetler.
8 Ara Sınav
9 Yerleşim bazında inceleme, Malatya-Aslantepe de metalurji. Deneysel Arkeoloji örnekleri.
10 İlk Tunç Çağı nda Anadolu daki metalurjik faaliyetlerin genel özellikleri.
11 Kuzeybatı Anadolu da metalurjik faaliyetler, Troia ve çevresi.
12 İçkuzey Anadolu da metalurjik faaliyetler, Hasanoğlan, Horoztepe, Mahmatlar ve çevresi
13 Karadeniz de metalurjik faaliyetler ve İkiztepe.
14 Erken Trans Kafkasya Kültüründe metalurjik faaliyetler.
15 Değerlendirme
16 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1-Belli, O., Anadolu da Kalay ve Bronzun Tarihçesi, İstanbul, 2004.
2-Bilgi, Ö., Protohistorik Çağ da Orta Karadeniz Bölgesi Madencileri, Hind-Avrupalılar ın Anavatanı Sorununa Yeni Bir Yaklaşım, İstanbul, 2001.
3-Erkanal, A., Panaztepe de Bulunan Kurşun Külçenin / Ağırlığın Madencilikte Yeri ve Önemi Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi: 1-20.
4-Sazcı, G., Troia Hazineleri, İstanbul, 2007.
5-TÜBA-AR Dergisi 12. Sayı, Özel Konu, Anadolu da Kalay (Yalçın, Ü.-Özbal, H.), Ankara, 2010.
6-Ed.Yalçın, Ü., ve diğerleri), Uluburun Gemisi. 3000 Yıl Önce Dünya Ticareti, İstanbul, 2006.
7-www.mta.gov.tr

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Örgün Öğretim
Sunum
Tartışma
Slayt Gösterileri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-4: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 1-7: Final Sınavında sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

engin.akdeniz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13.00-14.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 6 72
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 112

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555555444555
ÖK.2555555555444555
ÖK.3555555555444555
ÖK.4555555555444555
ÖK.5555555555444555