DERS ADI

: Ege Yunan Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARK 3037 Ege Yunan Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Arkeoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. FATİH HAKAN KAYA

Dersi Alan Birimler

Arkeoloji
Arkeoloji (İÖ)

Dersin Amacı

M.Ö. 2. Bin yıldan itibaren oluşmaya başlayan Yunan uygarlığının tarihsel süreç içerisindeki ana safhalarının öğretilmesi, Yunan toplumundaki önemli savaşların ve antlaşmaların neler olduğunun gösterilmesi ve bunların sonucunda Yunan toplumunun sosyo-kültürel ve sosyo-politik yaşantısında görülen değişimlerin aktarılması hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Bağımsız düşünebilme ve bunu gösterebilme.
2   2. Antik Yunan Tarihine ilişkin literatürü ana hatlarıyla bilme.
3   3. Yunan Uygarlığını etkileyen önemli tarihi olayları (savaşları ve antlaşmaları) bilebilme.
4   4. Antik Yunan tarihindeki başlıca göç ve kolonizasyon hareketlerini kavrayabilme.
5   5. Antik Yunan tarihi boyunca görülen başlıca politik olayları ve oluşumları öğrenebilme.
6   6. Yaşanan siyasi ve sosyal gelişmeler karşısında sebep-sonuç ilişkilerini kurabilme bilgi ve becerilerine sahip olması hedeflenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi Yunan tarihinin kaynakları nelerdir Başlıca antik çağ yazarları ve eserleri. Tanışma ve ders içeriğinin incelenmesi
2 Yunan uygarlığının tarihi coğrafyası ve coğrafi sınırları. Okuma (Friedell, 1994)
3 Ege Tunç Çağları Okuma (O. Tekin, Eski Yunan ve Roma Tarihine Giriş).
4 Ege Tunç Çağları-Uluburun Batığı Okuma (Deutsches Bergbau-Museum Bochum, 2006)
5 Polis/Kent Devleti Okuma (A.M. Mansel, Ege ve Yunan Tarihi; O. Tekin, Eski Yunan ve Roma Tarihine Giriş).
6 Büyük Kolonizasyon Dönemi Okuma (A.M. Mansel, Ege ve Yunan Tarihi, O. Tekin, Eski Yunan ve Roma Tarihine Giriş).
7 Atina'da Reform Hareketleri- Solon-Kleisthenes Okuma (J.K. Williams, The Empire of the Ancient Greece; O. Tekin, Eski Yunan Tarihi, İletişim Yayınları).
8 Ara sınav
9 Pers İmparatorluğu ve İonia Ayaklanması Okuma (A.M. Mansel, Ege ve Yunan Tarihi; O. Tekin, Eski Yunan Tarihi, İletişim Yayınları).
10 Pers-Yunan Savaşları Okuma (O. Tekin, Eski Anadolu ve Trakya: Ege Göçlerinden Roma İmparatorluğu'nun İkiye Ayrılmasına Kadar).
11 Attika-Delos Deniz Birliği ve Perikles Dönemi Okuma (J.K. Williams, The Empire of the Ancient Greece; A.M. Mansel, Ege ve Yunan Tarihi.)
12 Kallias Barışı ve Atina Okuma (P.J. Rhodes, A History of the Classical Greek Word).
13 Peloponnesos Savaşları Okuma (P.J. Rhodes, A History of the Classical Greek Word; O. Tekin, Eski Anadolu ve Trakya: Ege Göçlerinden Roma İmparatorluğu'nun İkiye Ayrılmasına Kadar)
14 Peloponnesos Savaşları Sonunda Yunanistan ve Thebai'ın Üstünlük Dönemi Okuma (J.K. Williams, The Empire of the Ancient Greece; O. Tekin, Eski Yunan Tarihi, İletişim Yayınları).
15 Makedonya Krallığı ve II. Phılıppos Okuma (P.J. Rhodes, A History of the Classical Greek Word; O. Tekin, Eski Anadolu ve Trakya: Ege Göçlerinden Roma İmparatorluğu'nun İkiye Ayrılmasına Kadar)
16 Final Sınavı.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. V.R.d'A. Desborough, The Last Mycenaeans and their Successors (1964).
2. G.L. Huxley, The Early Ionians (1972).
3. V.R.d'A. Desborough, The Greek Dark Ages (1972).
4. A.M. Mansel, Ege ve Yunan Tarihi (1983).
5. J. Boardman, The Oxford History of the Classical World (1993).
6. O. Tekin, Eski Yunan Tarihi, İletişim Yayınları (1998)
7. A.M. Snodgrass, The Dark Age of Greece (2000).
8. I.S. Lemos, The Protogeometric Aegean (2002).
9. J.K. Williams, The Empire of the Ancient Greece (2003).
10. V. Sevin, Eski Anadolu ve Trakya Başlangıcından Pers Egemenliğine Kadar (2003).
11. P.J. Rhodes, A History of the Classical Greek Word (2006).
12. O. Tekin, Eski Anadolu ve Trakya: Ege Göçlerinden Roma İmparatorluğu'nun İkiye Ayrılmasına Kadar (2007).
13. E. Friedell, Antik Yunan'ın Kültür Tarihi, 1994

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Sunum
2. Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-4: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 5-6: Dönem ödevi raporu ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Derse katılmamış olmak ev ödevinin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Fatih Hakan Kaya
Dokuz Eylül Üniversitesi
Edebiyat Fakültesi
Arkeoloji Bölümü
Tınaztepe Kampüsü - Buca İzmir
TR-35160 TÜRKİYE
Tel: +90.232.3017746
Faks: +90.232.4534188
E-posta: fatih.kaya@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 13:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Sunum Hazırlama 14 2 28
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555555444555
ÖK.2555555555444555
ÖK.3555555555444555
ÖK.4555555555444555
ÖK.5555555555444555
ÖK.6555555555444555