DERS ADI

: Roma Dönemi Mimarlığı II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARK 4036 Roma Dönemi Mimarlığı II ZORUNLU 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

Arkeoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ BURAK YOLAÇAN

Dersi Alan Birimler

Arkeoloji (İÖ)
Arkeoloji

Dersin Amacı

Roma Sanat ve Mimarlığının Etrüsk kökenlerinden başlayarak M.S. 4. yüzyıla kadar ulaşan süreçteki tapınak, tiyatro, stadion, hamam-gymnasium ve su mimarlığı ve yapı malzemesi ile ilgili bilgi sahibi olmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Roma Anıtsal Mimarlığının plan ve strüktür özelliklerini tanımlayabilme(1)
2   Roma Anıtsal Mimarlığının tipolojisini yapabilme(3)
3   Dönem anıtsal mimarlığının kökenlerini belirleyebilme(4)
4   Dönem anıtsal mimarlığının öncekilerden farklılıklarını algılayabilme(4)
5   Roma yaşam biçiminin anıtsal mimarlık üzerine etkilerini tespit edebilme(1)
6   Dönemin ticari yapıları üzerinden ticaretini değerlendirebilme(5)
7   Roma yaşamında din olgusunu genelleştirebilme(2)

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 ders tanıtım, kaynaklar
2 Roma'da hamam kültürü
3 İmparatorluk hamamları
4 Roma Hamam-Gymnasiumları yapıları
5 Roma Hamam-Gymnasiumları yapıları
6 Roma Tiyatrosu
7 Roma Tiyatrosu
8 vize Sınavı
9 Roma evi
10 Roma evi
11 Anadolu'da Roma dönemi elitlerinin evleri
12 Su mühendisliği
13 Nekropoller
14 stadionlar
15 genel tekrar
16 final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

C. Gates, Ancient Cities, The Archaeology of urban life in the Ancient Near East and Egypt, Greece and Rome, London, 2003
D.M. Robertson, Greek and Roman Architecture, London, 1950
O. Bingöl, Arkeolojik Mimaride Taş, İstanbul, 2004
Vitruvius, Mimarlık Üzerine On Kitap, Çev: S. Güven, İstanbul, 1990
W. B. Dinsmoor, The Architecture of Ancient Greece, London, 1950
R. E. Wycherley, Antik Çağda Kentler Nasıl Kuruldu, 1961, Çev: N. Nirven, N. Başgelen, İstanbul 1991
E. J. Owens, Yunan ve Roma Dünyasında Kent, Çev: C. Bilsel, İstanbul, 2000
A. Akarca, Şehir ve Savunması, Ankara, 1987
Alexander G. Mc. Kay, Römische Häuser, Villen und Palaste, 1980
John Percival, The Roman Villa, London, 1976
K. Painter, Roman Villas in İtaly, London, 1980
John B. Ward-Perkins, Roman Architecture, Newyork, 1977
Thomas Blagg, A Handbook of Roman Art, Newyork, 1983
Martin Thorpe, Roma Mimarlığı, Çev: Rıfat Akbulut, İstanbul, 2002
Fikret Yegül, Roma Dünyasında Yıkanma, 2011
Fikret Yegül, Antik Çağda Hamamlar ve Yıkanma, 2006
E. Thomas, Monumentality and the Roman Empire, 2007

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum
Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 1-6: Final Sınavında sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

burak.yolacan@deu.edu.tr

0232 302 87 31

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13:00-14:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Sunum Hazırlama 14 3 42
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555555444555
ÖK.2555555555444555
ÖK.3555555555444555
ÖK.4555555555444555
ÖK.5555555555444555
ÖK.6555555555444555
ÖK.7555555555444555