Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Kimya |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. RAZİYE ÖZTÜRK ÜREK |
Dersi Alan Birimler |
Kimya |
Dersin Amacı |
Bu ders kapsamında öğrencilerin; Biyolojik Tamponlar; Biyokimyada Örnek Hazırlama Teknikleri; ekstraksiyon ve ön ayırma teknikleri, homojenizasyon/parçalama, santrifüj, mikrofiltrasyon, ultrafiltrasyon, diyaliz, çöktürme teknikleri; Biyomoleküllerin Ayırma ve Saflaştırma Teknikleri; adsorpsiyon, jel, iyon değiştirici, affinite, gaz ve yüksek performans sıvı kromatografileri, elektroforez uygulamaları; Enzimatik Analiz Yöntemleri konularını öğrenmeleri hedeflenmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Glencross H, Ahmed N, Wang Q, Biomedical Science Practice, 978-0-19-8831228, Oxford University Press, 2023. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Sunum, Soru cevap tekniği, Ödev verme |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Sunumlarda verilen temel kavramları anlamlı öğrenmesi, kavramların birbirleri ile ilişkilendirmesi, sebep-sonuç ilişkilerini kurulabilmesi ve soru veya problemlere yönelik mevcut bilgilerini kullanarak yorum yapabilmesi ve fikir üretiminin değerlendirilmesi ara sınav, final sınavı, derse aktif katılım, ödevlerle gerçekleştirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
DEU Fen Fakültesi Kimya Bölümü, Biyokimya ABD, Buca-İZMİR |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba 16.00-17.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|