Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Kimya |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. LEVENT ÇAVAŞ |
Dersi Alan Birimler |
Kimya |
Dersin Amacı |
Bu ders kapsamında öğrencilerin: Biyoteknoloji ve Uygulama Alanları; Enzim Teknolojisinin Biyoteknolojideki Yeri ve Önemi; Biyoteknolojik Yöntemlere Genel Bakış; Fermentasyon Teknolojisi; Biyoteknolojide Biyolojik Sistemler: Bakteriler, Mayalar, Küfler, Protozoalar ve Biyoteknolojik Önemleri; Mikroorganizmalarda Metabolizma, Katabolik-Anabolik Reaksiyonlar; Mikrobiyal Büyüme ve Biyoürün Oluşum Kinetiği, Kesikli-Kesiksiz Kültürler; Biyoreaktörler ve Biyoreaktör Çeşitleri; Biyoteknolojik Enzim Üretimi; Aminoasit Üretimi; Antibiyotik Üretimi; Organik Asit Üretimi; Biyotransformasyonlar ve Çevre Biyoteknolojisi konularında bilgi sahibi olmaları hedeflenmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Smith J.E., Biotechnology, Cambridge University Press, 2004 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Sunum, Soru cevap tekniği, Uygulama, Ödev verme |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Sunumlarda verilen temel kavramları anlamlı öğrenmesi, kavramların birbirleri ile ilişkilendirmesi, sebep-sonuç ilişkilerini kurulabilmesi ve soru veya problemlere yönelik mevcut bilgilerini kullanarak yorum yapabilmesi ve fikir üretiminin değerlendirilmesi ara sınav, final sınavı, derse aktif katılım, ödevlerle gerçekleştirilecektir |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
www.deu.edu.tr adresinden bulunabilir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
levent.cavas@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba 15:00 - 17:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|