DERS ADI

: İkinci Dünya Savaşı Sonrası Amerikan Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AKE 2037 İkinci Dünya Savaşı Sonrası Amerikan Tarihi SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. CARL JEFFREY BOON

Dersi Alan Birimler

Amerikan Kültürü ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Bu ders, İkinci Dünya Savaşından bu günü dek Amerikan Tarihini başkanları temel alarak eleştirel bir gözle inceler. Öğrencilere tarihsel süreci incelemeleri için gerek duyacakları kavram ve olgular tanıtılacaktır.İkinci Dünya Savaşından günümüze kadar Amerika Birleşik Devletlerinde yaşanan sosyal, politik ve kültürel olayları irdelenir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Soğuk Savaş bilgisi.
2   Vietnam Savaş bilgisi.
3   Korea Savaş bilgisi.
4   Kent State katliamı ve evde öğrenci protestosu.
5   Berlin ve Potsdam Conference.
6   1980'lerin Soğuk Savaş mirası.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kurs Tanıtımı Anlatım ve tartışma.
2 Billy Joel, "Yangını Biz Başlatmadık" analizi Anlatım, tartışma ve belgesel.
3 İkinci Dünya Savaşı'nın Sonu ve Berlin'in bölünmesi Anlatım, tartışma ve belgesel.
4 Truman, Eisenhower, ve Korea Anlatım, tartışma ve belgesel.
5 Vietnam'daki Savaşın Tohumları Anlatım, tartışma ve belgesel.
6 Amerika'nın Vietnam'a müdahalesi Anlatım, tartışma ve belgesel.
7 Vietnam'daki Amerikan katliamları Anlatım, tartışma ve belgesel.
8 Ara sınav
9 ABD'de Vietnam / Kent St.'de Öğrenci Protestosu Anlatım, tartışma ve belgesel.
10 Saygon'dan Ayrılmak Anlatım, tartışma ve belgesel.
11 1980'lerin Soğuk Savaş Mirası Anlatım, tartışma ve belgesel.
12 Reaganism Anlatım, tartışma ve belgesel.
13 Lake Placid Anlatım, tartışma ve belgesel.
14 Berlin Kapısı Anlatım, tartışma ve belgesel.
15 Birinci Iraq Savaş Anlatım, tartışma ve belgesel.
16 Son sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

A People and a Nation: A History of the United States, Seventh Edition Mary Beth Norton, Cornell University David M. Katzman, University of Kansas et al.
A People's History of the United States Yazarı:Howard Zinn
A History of the American People Yazarı:Paul Johnson

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler, konunun temel kavramlarının öğrenilmesinden sonra bu kavramların tartışılması üzerine kurulmuştur. Daha sonraki aşamalarda sınıf içi tartışmalarla bu kavramlar pekiştirilir. Bu aşamada, öğrencilerin katılımları çok önemlidir. Ders, Amerikan Tarihi ile ilgili görsel malzeme ile zenginleştirilir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.30 + ODV * 0.30 + FN * 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.30 + BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Bu ders sonunda öğrenciler İkinci Dünya Savaşı sonrası Amerikan tarihinde yer alan olgu ve kavramları tartışabilecek olacaklardır.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin temel kavramları ve olayları anlayıp sonuç çıkartabilmeleri beklenir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse %70 katılım zorunludur.
Öğrencilerin derse ilgili haftanın metnini okumuş ve tartışmaya hazır gelmeleri gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

carl.boon@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 14.00-16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.355
ÖK.4
ÖK.55555
ÖK.655555555555555