DERS ADI

: Okuma Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TRK 3003 Okuma Eğitimi ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Türkçe Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. İBRAHİM SEÇKİN AYDIN

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencinin anlama ve okuma tekniği bakımından gerekli kazanımları edinmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Anlamayla ilgili temel kavram ve yaklaşımları öğrenebilme.
2   Okumayı oluşturan öğeler bağlamında okuma kültürü edinebilme
3   Bir okuma metninde bulunması gereken özellikleri belirleyebilme.
4   Okuma alışkanlığı kazandırabilme ve okuma tür ve yöntemlerini öğretebilme. Okuma yöntem ve teknikleri bağlamında gerekli kazanımları edinebilme.
5   Kazanılan bilgiler çerçevesinde okumaya yönelik etkinlikler yapabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Anlama teknikleri. Anlamayla ilgili temel kavram ve yaklaşımlar. Yapılandırmacı yaklaşım, Aktif Öğrenme, Yaratıcı Drama.
2 Çoklu Zekâ Kuramı ve öğrenme stilleri.
3 Probleme, İşbirliğine Dayalı Öğrenme, Proje Tabanlı Öğrenme, Tam Öğrenme, Yaşam Boyu Öğrenme, İnternet Tabanlı Öğretim.
4 Yaratıcı Düşünme ve Yaratıcılık, Eleştirel ve Yansıtıcı Düşünme
5 Anlama tekniği bakımından kazandırılacak davranışlar.
6 Okuma, Okuma Kültürü, Okumayı Oluşturan Öğeler
7 Okuma Metninde Bulunması Gereken Özellikler, Metin Seçimi ve Okuma.
8 genel tekrar, ders değerlendirme, ara sınav
9 Okuma Alışkanlığı Kazandırma, Okuduğunu Anlama Stratejileri, Okuma Tür ve Yöntemleri, İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programında Okuma Yöntem ve Teknikleri
10 Okuma Tekniği Bakımından Kazandırılacak Davranışlar
11 Okumaya Yönelik Etkinlik Örnekleri.
12 6-7 Sınıflar için etkinlikler
13 8. Sınıflar için etkinlikler
14 Etkinliklerin toplu olarak değerlendirilmesi.
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Hayati Akyol, İlköğretimde Türkçe Öğretimi, Ank.,2007.
- Özcan Demirel, Plandan Değerlendirmeye Öğrenme Sanatı, Ank., 2006.
- Birsen Doğan, Etkinliklerle Türkçe Öğretimi, İst., 2008.
- MEB İlköğretim Türkçe Dersi ( 6,7,8. Sınıflar) Öğretim Programı, Ank., 2006.
- Mustafa Ruşen, Hızlı Okuma, İst., 2006.
- Tülay Üstündağ, Yaratıcı Drama, Ank., 2006.
- Birol Vural, Öğrenci Merkezli Eğitim ve Çoklu Zekâ, İst., 2005.
- Alemdar Yalçın, Türkçe Öğretim Yöntemleri, Ank., 2006.
- Hakan Ülper, Okuma ve Anlamlandırma Becerilerinin Kazandırılması, Ank., 2009.
- Sedat Sever, Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme, Ank., 2004.
- Murat Özbay, Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri I-II, Ank., 2009.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, metin çözümleme, soru cevap, araştırma, sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

seckin.aydin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 111

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.14444444444444
ÖK.25555555555555
ÖK.33333333333333
ÖK.42222222222222
ÖK.51111111111111