DERS ADI

: Özel Yetenekli Çocuklar ve Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OPD 5010 Özel Yetenekli Çocuklar ve Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ BAHAR METE OTLU

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin, özel yetenekli bireylerin eğitim sürecinde önem taşıyan unsurları kavramasını sağlamak, eğitim etkinliklerini düzenleyebilecek ve uygulayabilecek beceriler edinmelerine yardımcı olmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Özel yetenekli çocukların eğitimleriyle ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar
2   2. Özel yetenekli bireylerin eğitiminde önem taşıyan ilke ve değerleri kişiliğiyle bütünleştirebilir
3   3. Özel yetenekli çocukların eğitiminin kapsamını, yaklaşım ve tekniklerini alanıyla bütünleştirebilir
4   4. Farklı eğitim eğitim kademelerine uygun özel eğitim etkinliklerini uygulamaya istek duyar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Özel yetenek kavramı ve içeriği
2 Özel yetenekli bireylerin eğitiminin amacı
3 Özel yetenekli bireylerin eğitiminin önemi
4 Özel yetenekli bireylerin eğitiminde önem taşıyan ilke ve değerler
5 Özel yetenekli bireylerin eğitim sürecinin aşamaları
6 Özel yetenekli bireylerin eğitim süreciyle ilgili kurumlar
7 Özel yetenekli bireylerin eğitiminde uygulanabilecek eğitim modelleri
8 Konu tekrarı ve Vize Sınavı
9 Özel yetenekli bireylerin eğitim sürecinde kullanılabilecek yöntemler
10 Özel yetenekli bireylerin eğitim etkinliklerini zenginleştirme yolları
11 Okul öncesi dönemde yapılabilecek çalışmalar
12 İlkokul döneminde yapılabilecek çalışmalar
13 Ortaokul döneminde yapılabilecek çalışmalar
14 Lise döneminde yapılabilecek çalışmalar
15 Final (Bitirme Sınavı)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Davis, G. A., Rimm, S. B., & Siegel, D. (2018 )Education of the Gifted and Talented (7th Edition) (What's New in Special Education) 7th .
Akçamete, G. (Ed.). (2016). Genel eğitim okullarında özel gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim (6. Baskı). Ankara: Kök Yayıncılık.
Aral, N., Gürsoy, F. (2011). Özel eğitim gerektiren çocuklar ve özel eğitime giriş. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
Baysel Mertin, N., Dağlıoğlu, H. E., Saranlı, A. G. (2018). Çocuk gelişimi bakışaçısı ile üstün yetenkli çocuklar. Ankara: Hedef CS Basın Yayın.
Sak, U. (2012). Üstün zekalılar. Ankara: Vize Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, araştırma, anlatım, soru-yanıt.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ders vize ve final sınavı ile değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersten başarılı olmak için derslerin %70 ine devam zorunluluğu vardır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bahar.mete@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri öğretim üyesi kapı programında yer almaktadır. Online deu üzerinden tüm hafta mesaj gönderimi yapılabilir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 103

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11115211111151111
ÖK.25115211111551311
ÖK.35115211111551311
ÖK.45515333221313111