DERS ADI

: Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BTE 5012 Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ERCAN AKPINAR

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu derste öğrencilere; eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme hakkında bilgi, beceri ve yeterlilik kazandırmak amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özelliklerini açıklayabilir
2   Geleneksel yaklaşımlara dayalı ölçme araçlarını kullanabilir
3   Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçları kullanabilir
4   Öğrenci başarısını değerlendirebilir
5   Öğrenme çıktılarını değerlendirebilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri
2 Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar
3 Doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler
4 Eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar
5 Gözlem
6 Görüşme
7 Performans değerlendirme
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Öğrenci ürün dosyası
10 Araştırma kâğıtları, araştırma projeleri
11 Akran değerlendirmesi, öz değerlendirme
12 Tutum ölçekleri
13 Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar
14 Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Atılgan, H., Kan, A. ve Aydın, B. (2000). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Anı Yayınları.
Brookhart, S. M. & Nitko, A. J. (2014). Educational Assessment of Students. Pearson
Erkan, S., ve Gömleksiz, M. (2008). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Russell, M. K., & Airasian, P. W. (2012). Classroom assessment: Concepts and applications. New York: McGraw-Hill.
Thorndike, R. L., & Hagen, E. (2009). Measurement and evaluation in psychology and education. Pearson

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, örnek olay inceleme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr. Ercan AKPINAR
Dokuz Eylül Üniversitesi
Buca Eğitim Fakültesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Hasan Ali Yücel Binası, Kat:3
35160 Buca/İzmir/ Türkiye
ercanakpinar@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 13 3 39
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11545552111
ÖK.21545551111
ÖK.31545551111
ÖK.41535551111
ÖK.51551331111