DERS ADI

: Anorganik Kimya 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KMY 2008 Anorganik Kimya 2 ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. MELİS ARZU UYULGAN

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Anorganik kimyanın temel prensipleri hakkında yeterli bilgi vermek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Çeşitli asit-baz tanımlarını kavrayabilme.
2   2. Metallerin genel özelliklerini kavrayabilme
3   3. Koordinasyon kimyasını anlayabilme
4   4. Koordinasyon bileşiklerinde kimyasal bağlanma teorilerini anlayabilme
5   5. Periyodik sistem ve elementlerin özelliklerini kavrayabilme
6   6. Kompleksometrik titrasyonları anlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Asitler ve Bazlar
2 Asitler ve Bazlar
3 Geçiş metallerinin genel özellikleri
4 Geçiş metallerinin genel özellikleri
5 Koordinasyon kimyasına giriş
6 Koordinasyon kimyasına giriş
7 Koordinasyon bileşiklerinde kimyasal bağlanma teorileri(EAN ve 18 elektron kuralı, değerlik bağı (VB) kuramı, kristal alan kuramı, moleküler orbital teorisi)
8 Genel Tekrar,Ders değerlendirmesi, Ara sınav
9 Koordinasyon bileşiklerinde kimyasal bağlanma teorileri(EAN ve 18 elektron kuralı, değerlik bağı (VB) kuramı, kristal alan kuramı, moleküler orbital teorisi)
10 Koordinasyon bileşiklerinde kimyasal bağlanma teorileri(EAN ve 18 elektron kuralı, değerlik bağı (VB) kuramı, kristal alan kuramı, moleküler orbital teorisi)
11 Periyodik sistem ve elementlerin özellikleri
12 Periyodik sistem ve elementlerin özellikleri
13 Anorganik reaksiyon mekanizmaları
14 Anorganik reaksiyon mekanizmaları
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Kartal, M. 1994; Anorganik Kimya Ders Notları, http://kisi.deu.edu.tr/mehmet.kartal/
2. Shriver, D. F., Atkins, P. W., Langford, C. H. 1990 ; Inorganic Chemistry, Oxford
3. Katherine,E. Housecroft and Alan, G. Sharpe, Inorganic Chemistry second ed. 2005, Pearsen Edcution Limited.
4. Özkar, S. , Tunalı, N. K. 1999; İnorganik Kimya, Ankara, Türkiye

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sözel sunum, soru-cevap, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Uzun yanıtlı sınav (vize ve final), ödev

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 86

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.155332
ÖK.255332
ÖK.355332
ÖK.455332
ÖK.555332
ÖK.655332