DERS ADI

: Çevre Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BYL 4006 Çevre Eğitimi ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Biyoloji Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ ERKAN ÖZCAN

Dersi Alan Birimler

Biyoloji Öğretmenliği

Dersin Amacı

Çevre eğitiminin önemi ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olmak. Temel ekolojik kavramlarını kavramak. Doğada enerji akışını, ortak yaşam biçimlerini, nüfüs artışı ve erozyonun sonuçlarını ve çevre kirlenmesinin nedenlerini anlamak. Doğayı koruma çabalarından haberdar olmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çevre eğitiminin önemini kavratma.
2   Ekosistemi tanıyabilme.
3   Çevre sorunları hakkında konuşabilme.
4   Çevre sorunlarının çözümüne aktif katılabilme.
5   Çevre kirliliğine neden olan kaynakları bilme ve çözümler önerebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çevre Bilgisi ve temel kavramlar
2 Çevre sorunları nasıl ortaya çıktı
3 Temel çevre eğitimi
4 Öğretmen ve çevre eğitimi
5 Ekoloji ve ilgili temel kavramlar
6 Canlılarda beslenme şekilleri, populasyonlar
7 Besin zinciri ve besin piramidi
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Ekolojik denge ve madde döngüleri
10 Ekosistemler
11 Enerji döngüleri
12 Örnek çevre sorunlar
13 Örnek çevre sorunlar
14 Örnek çevre sorunlar
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Sahin, B. 2008; Çevre Bilimi (Çevre Için Egitim), MMP Baski Tesisleri, Istanbul.
Berkes, F., Kislalioglu, M.1990; Ekoloji ve Çevre Bilimleri. Remzi Kitabevi, Ankara.
Ünal, S.(2001).Çevre Bilinc., Bilgisi ve Eğitimi,Marmara üniversitesi yayınları, İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, proje hazırlama ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine laboratuvar uygulamalarının %80'ine katılım zorunludur.
Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılmasına neden olabilir.
Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına etki edebilecektir. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ridvan.kete@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 61

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.13112211212222
ÖK.22122321222212
ÖK.32312212121222
ÖK.41111223321221
ÖK.52112222222212