DERS ADI

: GIS - Metabolizma

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GIS 2144 GIS - Metabolizma ZORUNLU 7 3 0 10

Dersi Veren Birim

Tıp Doktorluğu

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ÖZLEM MİMAN

Dersi Alan Birimler

Tıp Doktorluğu

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, gastrointestinal sistemin yapı ve işlevlerinin, temel besin maddelerinin sindirim ve emiliminin ve metabolizmanın işleyişinin kavranmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sindirim kanalındaki organların anatomik, histolojik yapılarını ve fizyolojik fonksiyonlarını açıklayabilmeli
2   Karaciğer ve safra yollarının anatomik, histolojik, yapılarını ve fizyolojik fonksiyonlarını açıklayabilmeli
3   Dalak ve pankreasın histolojik, anatomik yapısını ve fonksiyonlarını sayabilmeli
4   Termodinamik sistemler, entalpi ve entropi, Isı transfer mekanizmalarını tanımlayabilmeli
5   Sindirim sisteminden salgılanan hormonları açıklayabilmeli
6   Vitamin ve eser elementler ve enerji mekanizmalarını, Vücut ısısının düzenlenmesini söyleyebilmeli
7   Lipid, protein ve karbonhidrat metabolizmalarını açıklayabilmeli
8   İv girişim yapma becerisinin kavranması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Üst GİS
2 Alt GİS, sindirim ve emilim
3 Metabolizma I, GİS patolojileri
4 Metabolizma II
5 Küçük grup çalışmaları
6 Sınav
7 PDÖ oturumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1-Netter Temel Histoloji - W.K. Ovalle, P.C.Nahirney, S. Müftüoğlu, F.Kaymaz, P.Atilla (çev.ed), 2009.
2-Temel Histoloji - L.C.Junqueira, J.Carneiro, Y.Aytekin, S.Solakoğlu (çev.ed), 2006.
3-Gray's Anatomy, The Anatomical Basis of Clinical Practice, Standring S (ed). Churchill Livingstone Elsevier 2008, Arıncı K, Elhan A. Anatomit, Güneş Kitabevi, 2001,
4-Marks' Basic Medical Biochemistry, a Clinical Approach, Smith C, Marks A, Lieberman M. (eds.), Wolters Kluwer Company, 2005
5-Lippincott Biyokimya, Ulukaya E (çev.ed), 2007.
6-İnsan Fizyolojisi. Widmaier EP, Raff H, Strang KT. Vander (çev.ed) Demirgören S. 2010.
7-Tıbbi Fizyoloji. Guyton AC, Hall JE. Çavuşoğlu H, Çağlayan Yeğen B. (çev.ed), 2007.
8-Moleküler Hücre Biyolojisi, Lodish, Geçkil H, Özmen M., Yeşilada Ö. (çev.ed), 2008.
9-Hücre: Moleküler Yaklaşım, Cooper , Sakızlı M., Atabey N. (çev.ed), 2004

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders sunumları
Laboratuvar uygulamaları (Anatomi, Histoloji)
Mesleksel Beceriler uygulamaları
PDÖ oturumları
Özel Çalışma Modülleri (ÖÇM)

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1
2
3


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖBD, kuramsal ve uygulama sınavından oluşur. Değerlendirmenin kuramsal % 85'ini, uygulama % 15'ini oluşturur.

HBD değerlendirmeleri yeterliliğe dayalı olarak yapılır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Özlem MİMAN
Tıbbi Parazitoloji A.D.
Tel: 4124547

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi, 12:30-13.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 80 1 80
Uygulama 16 3 48
PDÖ Oturumu 4 3 12
Blok sonu sınavına hazırlık 1 50 50
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 9 45
Blok sonu sınavı 1 3 3
Uygulama sınavı 2 1 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 240

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20PK.21PK.22PK.23
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.555
ÖK.655
ÖK.755
ÖK.855