DERS ADI

: Pazarlama

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FSH 0023 Pazarlama SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Fen Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. SERPİL KESTANE

Dersi Alan Birimler

Fizik (İ.Ö)
Kimya
Biyoloji
İstatistik (İ.Ö)
Bilgisayar Bilimleri
Matematik (İ.Ö)
İstatistik
Kimya (İ.Ö)
Fizik
Matematik
Fen Fakültesi

Dersin Amacı

Temel pazarlama kavramlarını ve modern pazarlama yaklaşımlarını öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Pazarlama alanında küresel rekabet ortamının gerektirdiği stratejik pazarlama yönetimini uygulamak
2   Pazarlama alanı için gereken temel kavramlar, pazarlama araştırması ve pazarlama bilgi sistemini tanımak
3   Tüketici davranışlarını anlamak
4   Doğru pazarlama karması stratejilerinin belirlenerek uygulanmasını sağlayacak kavramsal bilgileri kazandırmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Pazarlamaya giriş, pazarlama ve ilgili kavramların tanımlanması
2 Pazarlama anlayışının zaman içindeki gelişiminin incelenmesi
3 Pazarlama kararlarıyla ilgili makro ve mikro çevre faktörleri
4 Tüketici ve endüstriyel alcı/kullanıcı davranışları
5 Pazar bölümleme
6 Pazar konumlandırma.
7 Pazarlamada ürün kararları
8 Arasınav
9 Marka, Satış Sonrası Servisler, Garanti
10 Pazarlamada fiyat kararları
11 Dağıtım Kanalları
12 Fiziksel Dağıtım
13 Reklam ve Halkla ilişkiler
14 Kişisel Satış ve Satış Geliştirme/ Örnek olay çalışması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Mucuk, İsmet (2009) Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul.

Yardımcı kaynaklar:
Tek, Ö. Baybars; Özgül, Engin (2005) Modern Pazarlama İlkeleri: Uygulamalı Yönetimsel Yaklaşım, Birleşik Matbaacılık İzmir.
Korkmaz Sezer vd. (2009) Pazarlama, Kavramlar, İlkeler, Kararlar, Siyasal Kitabevi, Ankara.
Diğer ders materyalleri: Pazarlama alanındaki her tür makale, bildiri, eser ve akademik yayın.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, sunum, ödev ve problem çözme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar, ödevler ve derse katılımın değerlendirilmesi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. D.E.Ü. Fen Fakültesi öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliğini http://web.deu.edu.tr/fen adresinden temin edebilirsiniz.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

DEU İzmir Meslek Yüksekokulu
e-posta: serpil.kestane@deu.edu.tr
Tel: 0232 301 05 59

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 2 2
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 62

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.134
ÖK.234
ÖK.334
ÖK.434