DERS ADI

: Koro 5

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KNS 4013 Koro 5 SEÇMELİ 1 1 0 2

Dersi Veren Birim

Devlet Konservatuvarı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. LİNET ŞAUL

Dersi Alan Birimler

Opera

Dersin Amacı

Çoksesli duyuşu geliştirme ve birlikte müzik yapma alışkanlığını kazandırma.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   -Farklı dönemlerde yazılmış koro eserlerini yorumlayabilir.
2   -Toplu söyleme alışkanlığı yoluyla iç duyuşunu geliştirebilir.
3   -Kendi ses kategorisinin özelliklerini koro eserleri üzerinde uygulayabilir.
4   -Edindiği koro kültürünü farklı mekanlarda uygulamalı olarak sergileyebilir.
5   -Ton, entonasyon ve artikülasyon denetimini koroya uyum ve katkı sağlaması açısından geliştirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğrencinin ses renginin belirlenmesi. (SATB)
2 Öğrencinin ses renginin belirlenmesi. (SATB)
3 Ses ve nefes egzersizleri (SATB)
4 Ses ve nefes egzersizleri ardından tını çalışması (SATB)
5 Tını çalışması. (A Capella koro eseri ile birlikte)
6 Tını çalışması. (A Capella koro eseri ile birlikte)
7 Koro ile Şef uyum çalışması. (A Capella koro eseri ile birlikte, tını korunarak)
8 Koro ile Şef uyum çalışması. (A Capella koro eseri ile birlikte, tını korunarak)
9 Oratoryen koro eserine giriş çalışması. (Seçilmiş Oratoryo eseri üzerinde çalışılır)
10 Oratoryo Çalışması. (Seçilmiş Oratoryo eseri üzerinde çalışılır)
11 Oratoryo Çalışması. (Seçilmiş Oratoryo eseri üzerinde çalışılır)
12 Oratoryo Çalışması. (Seçilmiş Oratoryo eseri üzerinde çalışılır)
13 Oratoryo Çalışması. (Seçilmiş Oratoryo eseri üzerinde çalışılır)
14 Oratoryo Çalışması. (Seçilmiş Oratoryo eseri üzerinde çalışılır)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

J. S. BACH - CHORALS

VIVALDI - GLORIA

W. A. MOZART - REQUIEM

J. BRAHMS CHOIR SONGS

A. A. SAYGUN YUNUS EMRE ORATORYOSU

BAROK, KLASİK, ROMANTİK, POST - ROMANTİK, 2. YÜZYIL KORO DERLEMELERİ




Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Uygulamalı olarak 4 farklı ses grubuna ayrılmış olan öğrenciler ile birlikte homojen bir tını oluşturarak,uluslararası koro literatüründe bulunan eserleri bilinçli bir şekilde yorumlamanın öğretilmesi.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Kanaat/Arasınav
2 BNS YarıyılNotu AS


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Kanaat: Öğrencinin ders içi ve dışı yaptığı çalışmaların öğretim elemanı tarafından değerlendirmesi
100% Ara Sınav / Kanaat

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devamlılık izlenerek değerlendirilir.
Her çalışma dersi o dersi yürüten öğretim elemanı tarafından değerlendirilir.
Derse devamlı olmak değerlendirmeye katılmak için tek şarttır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hasancan.isguden@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

SALI: 10.00 12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 42

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11
ÖK.215
ÖK.31333
ÖK.45111
ÖK.51