DERS ADI

: Tarih Öğretiminde Güncel Yönelimler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBÖ 6010 Tarih Öğretiminde Güncel Yönelimler SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ASLI AVCI AKÇALI

Dersi Alan Birimler

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı sosyal bilgiler dersi tarih konularının öğretimiyle ilgili mevcut yaklaşım, tartışma ve sorunları ortaya koymak ve konu hakkındaki akademik araştırmaların yönelimlerini değerlendirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarih öğretiminde güncel yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur
2   Tarih öğretimi konusundaki güncel sorunları ve tartışmaları analiz eder
3   Tarih öğretimiyle ilgili güncel akademik araştırmaları farklı boyutlarıyla değerlendirir
4   Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur
5   Yaptığı araştırma ve çıkarımları sözlü ve yazılı olarak paylaşır

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tarih öğretimi ile ilgili temel kavramlar-amaçlar
2 Geçmişten bugüne Türkiye de tarih öğretimi
3 Sosyal bilgiler öğretim programlarında ve ders kitaplarında tarih
4 Tarih öğretiminde yaşanan güncel sorunlar
5 Güncel tarih öğretim yaklaşımları: Sözlü tarih ve yerel tarih
6 Güncel tarih öğretim yaklaşımları: Müzeler ve tarihsel alanlar
7 Güncel tarih öğretim yaklaşımları:-Birinci el kaynaklar ve teknoloji
8 Arasınav
9 Sosyal bilgiler tarih konularının öğretimine yönelik araştırmaların yayın türü ve kaynağı bağlamında değerlendirilmesi
10 Sosyal bilgiler tarih konularının öğretimine yönelik araştırmaların konu ve amaçları bağlamında değerlendirilmesi
11 Sosyal bilgiler tarih konularının öğretimine yönelik araştırmaların araştırma deseni ve yöntem bağlamında değerlendirilmesi
12 Sosyal bilgiler tarih konularının öğretimine yönelik araştırmaların örneklem ve çalışma grupları bağlamında değerlendirilmesi
13 Tarih öğretimine dayalı araştırmalarda uluslararası yönelimler
14 Genel değerlendirme
15 Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Brooks, R.; Aris, M; Perry, I. (1993). The Effective Teaching of History. New York:Longman.
2. Williams, Shane, (2016). Teaching History: Effective Teaching for Learning History - Chronological vs. Thematic Approaches to Student Historical Comprehension. Master of Education Program Theses.
3. Demircioğlu, İ.H.; Demircioğlu, E. (Ed) (2017). Türkiye de Tarih Eğitimi Araştırmaları El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
4. Çelikkaya, T; Öztürk Demirtaş, Ç.; Yıldırım, T.; Yakar, H. (2019). Yeni Program ve Ders İçeriklerine Göre Sosyal Bilgiler Öğretimi I,II. Ankara: Pegem Akademi.
5. Demircioğlu, İ.H. (2000).Tarih Öğretiminde Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar. Ankara: Anı Yayıncılık
6. Sever, R. ; Aydın, M.; Koçoğlu, E. (2018). Alternatif Yaklaşımlarla Sosyal Bilgiler Eğitimi. Ankara: Pegem
7. Dilek, D. (2016) Sosyal Bilgiler Eğitimi. Ankara: Pegem.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

asli.avci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 202

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1111111
ÖK.2222222
ÖK.3333333
ÖK.4444444
ÖK.5555555